کد مطلب: 53834
 
قاچاق لوازم آرایشی در جنوب شرق؛
سیستان و بلوچستان دروازه لوازم آرایشی تقلبی/ شبکه توزیع‌کننده لوازم آرایشی قاچاق منهدم شد/ دستگیری2قاچاقچی حرفه ای در زاهدان
در حالی ۸۰ درصد لوازم آرایشی در سیستان و بلوچستان تقلبی و قاچاق هستند که صبح امروز رئیس پلیس امنیت عمومی استان از انهدام شبکه توزیع‌کننده لوازم آرایشی قاچاق در زاهدان خبر داد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
 
به گزارش زاهدانه، با توجه به بالا رفتن سن ازدواج در کشور، استفاده از لوازم آرایشی دیگر محدود به سن خاصی نیست. در عصری که استفاده از لوازم آرایشی جزو لاینفک اکثر دختران و بانوان ایرانی شده و این امر منجر شد که کشور ایران هفتمین وارد کننده لوازم آرایشی در جهان و سومین مصرف کننده لوازم آرایش در خاورمیانه به شمار آید.

سیستان و بلوچستان دروازه لوازم آرایشی تقلبی و قاچاق
از آنجایی که سیستان وبلوچستان در همسایگی مرزی با دو کشور افغانستان و پاکستان قرار گرفته است با ورود کالاهای بی کیفیت و تقلبی آرایشی و بهداشتی بیشتری مواجه می شود، این مهم در حالی رونق می گیرد که به گفته متخصصان پوست لوازم آرایش تقلبی و قاچاق صدمه‌های جبران‌ناپذیری به سلامت افراد جامعه وارد می‌کند که ۸۰ درصد لوازم آرایشی در سیستان و بلوچستان تقلبی و قاچاق هستند.
علی ای حال این روزها گستردگی مصرف لوازم آرایش در میان زنان، بازار این کالا را در کشور حتی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی پررونق نگه داشته است؛ علاوه بر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها برای فروش این محصولات، در اکثر نقاط دست‌فروشانی مشاهده می‌شوند که در گوشه‌ای از پیاده‌رو بساط محصولات بی‌کیفیت آرایشی و بهداشتی خود را پهن کرده وعده ای از زنان و دحتران را به خود جذب کرده اند، زنانی که حاضرند از هزینه‌های ضروری‌ زندگی خود بگذرند، اما از خرید لوازم آرایشی حتی از نوع تقلبی و بی‌کیفیت آن دست نخواهند کشید.



انهدام شبکه توزیع‌کننده لوازم آرایشی قاچاق در زاهدان
در این راستا رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان صبح امروز در گفت وگو با اصحاب رسانه با اشاره به انهدام شبکه توزیع‌کننده لوازم آرایشی قاچاق در زاهدان اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی استان، یک شبکه توزیع‌کننده لوازم آرایشی قاچاق در زاهدان منهدم و 3 میلیارد ریال لوازم آرایشی قاچاق کشف شد.
علی محمدی در خصوص جزئیات این خبر گفت: ماموران نظارت بر اماکن عمومی استان در تعاقب دریافت گزارشی مبنی بر اینکه یک باند از افراد سودجو به صورت شبکه‌ای اقدام به تهیه و توزیع گسترده لوازم آرایشی قاچاق در سطح واحدهای صنفی و داروخانه‌های شهر زاهدان می‌کنند، بررسی موضوع را آغاز کردند.


کشف 9 هزار و 535 قلم لوازم آرایشی گران‌قیمت و قاچاق
وی ادامه داد: یگان‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، پس از هفته‌ها اقدامات تخصصی شبانه‌روزی و بلندمدت، محل دپوی لوازم آرایشی قاچاق توسط اعضای این باند را در زاهدان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه از محل بازرسی کردند.
این مسئول در ادامه از دستگیری دو قاچاقچی حرفه‌ای در این عملیات خبر داد و گفت: ماموران پلیس در بازرسی از این محل 9 هزار و 535 قلم انواع لوازم آرایشی گران‌قیمت و قاچاق شامل کرم، ضدآفتاب، هیدروژول، ژل تزریقی به ارزش 3 میلیارد ریال را کشف کردند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark