کد مطلب: 35294
 
یارانه کاغذ دوباره به ناشران تعلق بگیرد
محمد غفور زاده، مسئول انتشارات "آدینه سبز" گفت: تعلق گرفتن دوباره یارانه کاغذ به ناشران سبب پایین آمدن قیمت کتاب می‌شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۳
به گزارش زاهدانه ،محمد غفور زاده، مسئول انتشارات "آدینه سبز" گفت: فرهنگ سازی لازم در حوزه کتاب و کتاب خوانی صورت نگرفته است و در مدت 8 سال گذشته نمایشگاه‌های کتاب استانی برگزار شده‌اند و همین امر در بالا بردن انگیزه شهروندان این مناطق موثر بوده اما اجرای این طرح در شهرهای دیگر غیر از مراکز استان‌ها نیز لازم است.

غفور زاده بیان کرد: همکاری دولت با ناشران ضروری است تا از این طریق کتاب‌ها در روستا‌ها و مناطق محروم توزیع شود. همچنین تعلق گرفتن دوباره یارانه به ناشران می‌تواند سبب پایین آمدن قیمت کتاب شود.

مسئول انتشارات "آدینه سبز" در خصوص نقش کتابخانه‌ها اظهار داشت: کتاب‌ها برای قرار گیری در قفسه کتابخانه‌ها باید از فیلتر‌هایی عبور کنند. نمی‌توان مردم را فقط با تشویق به خواندن کتاب‌های تاریخی کتابخوان کرد. راه کتابخوانی باید از کتاب‌هایی شروع شود که برای مخاطب جذابیت دارد.

وی با اشاره به موثر بودن تبلیغات در امر کتاب‌خوان کردم مردم عنوان کرد: این تبلیغات فقط نباید برای کتاب‌های کمک آموزشی صورت گیرد. "کتاب دا" از جمله مواردی بود که برایش تبلیغات خوبی انجام گرفت و به نو به خود اقدام مثبتی بود.

غفور زاده بیان کرد: ایفای نقش خانواده‌ها در حوزه کتاب خوانی در گرو فرهنگی سازی است. فرهنگ سازی از موارس و فرهنگسرا‌ها نقش موثری در این زمینه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: کودکان باید از کودکی به کتاب خواندن عادت کنند. در حال حاضر ذوق و شوق و علم طلبی کاهش پیدا کرده است و کودکان ترجیح می‌دهند به جای صفحه کتاب به صفحه موبایل و کامپیوتر نگاه کنند. همچنین کتابخانه مدارس رفع کننده نیاز دانش آموزان نیست.

مسئول انتشارات "آدینه سبز" خاطرنشان کرد: بالا رفتن نرخ مطالعه دغدغه رسانه‌ها شد و اثرات مثبت این اقدامات را در 10 الی 20 سال آینده خواهیم دید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark