کد مطلب: 56994
 
رئیس هیئت تیراندازی سیستان و بلوچستان:
تیرانداز سیستان و بلوچستان طلسم مدال طلای بازیهای آسیایی را برای کشور شکست/تجهیزات تیراندازی بزرگترین مشکل هیئت تیراندازی استان
رئیس هیئت تیراندازی سیستان و بلوچستان گفت: اولین مدال طلای مسابقات تیراندازی آسیایی به دست ورزشکار تیراندازی این خطه پهناور برای کشور کسب و طلسم مدال طلای این مسابقات، برای کشور شکسته شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
 
رضا هراتی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود:در گذشته هیچ قهرمانی در حوزه ورزش تیراندازی سیستان و بلوچستان نداشتیم و برای شرکت در مسابقات نیز به ورزشکاران دیگر استانها پول داده می شد تا به نام استان ما شرکت و تیراندازی داشته باشند.

وی ادامه داد: از زمانی که عهده دار هیئت ورزشی تیراندازی سیستان و بلوچستان شده ام، برنامه ریزی برای پرورش ورزشکار و تکمیل زیر ساختهای بخش تیراندازی در استان به عنوان یک اولویت پیگیری شد.

وی با بیان اینکه دو ماه از سوی ناجا آموزش ارزیابی تیراندازی را فرا گرفته، اظهار کرد: براساس ارزیابی ها، بالاترین و بهترین پتانسیل تیراندازی در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

هراتی اضافه کرد: در حال حاضر کمبود تجهیزات اصلی و جانبی تیراندازی، بزرگترین مشکل سد راه هیئت تیراندازی سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: با وجود همه مشکلات مالی و تجهیزاتی، اولین مدال طلای تیراندازی کشور را مسابقات آسیایی تپانچه به ارمغان آوردیم که با این مدال، طلسم مدال طلای کشور در ایم مسابقات شکسته شد و راه رسیدن به مدالهای دیگر باز شد.

وی با اشاره به افتخارات سیستان و بلوچستان در حوزه تیراندازی، بیان کرد: جعفری پویا در حوزه قهرمانی آسیا و جهانی،حجت پودینه و علی گلوی در تیم ملی، آیدین فلی زاده و غیره از جمله برترین ورزشکاران سیستان و بلوچستان در حوزه تیراندازی می باشند که برای استان در سطح مسابقات استانی، منطقه ای، کشوری و بین المللی افتخار آفرینی کرده اند.

رئیس هیئت تیراندازی استان گفت: در حوزه مردان در لیگ برتر و در حوزه بانوان تیمی در لیگ دسته یک در گذشته داشته ایم که به دلیل عدم وجود اسپانسر در استان و حمایت دستگاه ها، فدراسیون، وزارت خانه و اداره کل ورزش و جوانان از این دو لیگ انصراف دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر دوره های تربیت مربی درجه سه در اهداف پروازی و ثابت به تعداد قابل توجهی در راستای ارتقای ورزشکاران تیراندازی استان برگزار شده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته در اواخر اردیبهشت یا اوایل خردادماه، دوره تربیت مربی درجه دو تیراندازی را ب حضور اساتید مجرب در سیستان و بلوچستان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که هم اکنون حسین هراتی برای فراگیری دوره تربیت مربی درجه یک در تهران حضور دارد، خاطرنشان کرد:آینده ورزش تیراندازی سیستان و بلوچستان روشن است و قابلیت داشتن دو سوم جایگاه های تیم ملی را نیز داریم و امیدواریم در صورت تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز، به زودی شاهد تحقق این موضوع باشیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark