کد مطلب: 55904
 
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان:
تحویل یک گرگ و یک سنجاب بلوچی توسط دوستداران طبیعت به محیط‌زیست سیستان و بلوچستان
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک گرگ و یک سنجاب بلوچی به ترتیب توسط یک چوپان در شهرستان خاش و یک شهروند در شهرستان چابهار تحویل سازمان حفاظت محیط زیست شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
 
به گزارش زاهدنیوز، نیره پورملائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در روزهای اخیر یک گرگ و یک سنجاب بلوچی به ترتیب توسط یک چوپان در شهرستان خاش و یک شهروند در شهرستان چابهار تحویل سازمان حفاظت محیط زیست شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: گرگ تحویل شده 6 ماهه بوده و به گفته چوپان زمانی که توله بوده در بیابان پیدا شده و وی پس از مدتی نگهداری این توله گرگ را به اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تحویل داده است.

وی ادامه داد: سنجاب نخلی یا بلوچی نیز که توسط یکی از شهروندان چابهاری تحویل اداره محیط زیست شد، توسط نیروهای محیطبان استان در منطقه "نگور" شهرستان چابهار که یکی از محل‌های زندگی این گونه جانوری است، رهاسازی شد.

پورملائی با اشاره به اینکه پراکندگی سنجاب بلوچی در ایران فقط در نواحی شرقی استان سیستان و بلوچستان است، افزود: در حال حاضر جمعیت مناسبی از این گونه جانوری در محدوده 5 شهرستان نیکشهر، قصرقند، فنوج، چابهار و سرباز زیست می ‌نند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان همچنین از کشف 3 رأس قوچ و میش زنده در شهرستان قصرقند خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست نیکشهر 3 رأس قوچ و میش زنده از یک باب منزل مسکونی در شهر قصرقند کشف و ضبط کردند.

وی افزود: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر ضمن هماهنگی با مقام قضائی و اخذ نیابت جهت ورود به منزلی در شهر قصرقند، موفق شدند با مساعدت نیروی انتظامی این 3 راس قوچ و میش را از متخلف شکار و صید غیرمجاز کشف و ضبط کنند.

پورملائی بیان کرد: در این زمینه یک نفر متخلف دستگیر و به همراه مستندات به مقام قضایی تحویل شد و قوچ و میش‌های کشف شده جهت معاینات اولیه به مراکز نگهداری انتقال یافتند تا در اولین زمان مناسب به دامان طبیعت بازگردانده شوند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark