کد مطلب: 58514
 
آخرین پروتکل‌های بهداشتی کنکور سراسری/ والدین داوطلبان از تجمع در محل آزمون خودداری کنند
معاون وزیر بهداشت از والدین داوطلبان کنکور خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا، در محل برگزاری آزمون تجمع نکنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست روسای دانشگاه‌های کشور برای برگزاری کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ اظهار کرد:  آزمون سراسری قرار است در این هفته برگزار شود و سلامت داوطلبان اولویت اول همه عزیزان، ارکان دولت و مجلس  است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ما پروتکل‌های سختگیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ کردیم و سازمان سنجش بسیار خوب همکاری کرده است و نوید این موضوع را خواهیم داد که آزمونی سالم از نظر سلامت جسمی، روحی و روانی با کمک روسای دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار کنیم.

نظارت ۷ هزار نفر کارشناس بهداشت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور

او ادامه داد: در پروتکل‌های سختگیرانه‌ای که ابلاغ شده، فاصله داوطلبان از ۱.۲ به ۱.۸ متر رسیده است، سالن‌ها باید تهویه مناسب داشته باشند و ۷ هزار نفر کارشناس بهداشت محیط حرفه‌ای در محل آزمون حضور دارند و قبل، حین و پس از برگزاری بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: کنکور در چهار روز برگزار و هر سالن بعد از برگزاری گندزدایی و ضدعفونی می‌شود، داشتن ماسک برای داوطلبان الزامی است و داوطلبان کنکوری باید در سایت Salamt.gov.ir ثبت نام و خوداظهاری کنند، در این سامانه خود ارزیابی چهار سوال ساده درباره غربالگری و وضعیت داوطلبان پرسیده و اطلاعات ثبت می‌شود و برنامه داریم افراد دارای علامت را شناسایی کنیم و مکان جدایی برای آزمون این داوطلبان در نظر بگیریم.

شناسایی و جداسازی داوطلبان کرونایی کنکور سراسری

رییسی گفت: در ۳۹۲ شهرستانی که آزمون برگزار می‌شود،  این امکان را فراهم کرده ایم که اگر داوطلب علامت دار یا بیمار باشد، در بیمارستان‌ها آزمون بدهد و هیچ مشکلی برای برگزاری کنکور برای این داوطلبان نداریم.

او افزود: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم، توجه داشته باشند ارتباط مستقیمی بین تجمع و ابتلا به بیماری کرونا وجود دارد و هر چه تجمع را کمتر کنیم، در حفظ سلامت داوطلبان و خانواده‌ها موفق‌تر خواهیم بود، به همین دلیل از خانواده‌ها درخواست داریم، حداکثر یک نفر همراه داوطلب باشد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark