کد مطلب: 46094
 
سردار حسین رحیمی:
55 درصد طلاق‌ها در کشور ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است
رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: 55 درصد طلاق ها در کشور ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است که منجر به فروپاشی بنیان کانون خانواده می گردد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین رحیمی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در همسایگی با کشور افغانستان قرار دارد که بالغ بر 240 تا 290 هزار هکتار مواد مخدر در 18 استان آن کشت می شود که از این میزان تولیداتی حدود 8 تا 12 هزار تن در سال انجام می شود.
وی افزود: مبارزه با مواد مخدر در دستور کار همه رده های امنیتی نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، سپاه پاسداران ودستگاه های قضایی قرار دارد که در این راستا تنها نیروی انتظامی بالغ بر سه هزارو700شهید وحدود12 هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروزه افزایش 26 درصدی میزان مصرف مواد مخدر صنعتی را در کشور شاهد هستیم، در حالیکه این میزان در سال 86 سه درصد بوده است.
رحیمی ادامه داد: در دو سال گذشته 25 میلیارد تومان برای درمان معتادان در کشور هزینه شده که تنها 20 درصد از آنها در مسیر بهبودی بیماران معتاد به موادمخدر میسر است.
وی گفت: در سطح کشور 55 درصد طلاق‌ها، 30 درصد کودک‌ آزاری‌ها، 65 درصد درگیری‌های خانوادگی، 25 درصد قتل‌های عمد و 30 درصد سرقت‌های انجام شده همه نشات گرفته از اعتیاد و مواد مخدر است.
رحیمی به آمار اعتیاد در بین زنان و مردان اشاره کرد و گفت: آمارها گویای این است که90 درصد از معتادان کشور را مردان و 9 درصد از معتادان سطح کشور را زنان تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان سال گذشته 123 تن مواد مخدر کشف شده است که 438 عملیات در این زمینه انجام شده که از 156 مورد از آنها مسلحانه بوده وبالغ بر82 باند اصلی ومهم توضیح کننده نیز در این بین منهدم شده اند.
رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال توسط نیروهای عمل کننده حدود 40 تن مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.
سردار رحیمی با بیان اینکه هزار و 150 قاچاقچی، حمل‌کننده، فروشنده و توزیع‌کننده مواد مخدر در دو ماهه امسال دستگیر شده‌است، اذعان داشت: هزار و 469 نفر معتاد سال گذشته طی 13مرحله در طرح های مختلف جمع‌آوری شده‌اند که از این تعداد 735 نفر به مرکز درمانی تل سیاه زاهدان و مرکز ترک اعتیاد بانوان در شیرآباد منتقل شده‌اند.
وی در ادامه همین مطلب افزود: مشابه این طرح در شهرستان های زابل، زهک، سراوان، مهرستان، چابهار، ایرانشهر و میرجاوه به مرحله اجرا رسیده است.
رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزارو 943 قاچاقچی نگهدارنده حمل کننده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیرشدند، خاطر نشان کرد: سال گذشته 139 طرح پاکسازی در نقاط آلوده سطح استان اجرا شده که 751 نفر معتاد، 117 خرده فروش، 41 توزیع کننده و 607 نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.
Share/Save/Bookmark