کد مطلب: 58893
 
د راستای حراست از آثارتاریخی انجام شد؛
صدور 4 حکم قضایی و محکومیت برای متهمان میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان
علی اکوان گفت: ۷۵۰ مورد پایش توسط نیروی یگان حفاظت ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۶
 
سرهنگ علی اکوان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: در نیمه اول سال ۱۰ پرونده با همکاری دایره حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تشکیل شد، ۴ مورد حکم قضایی و محکومیت برای متهمان میراث فرهنگی گرفته و ۴۰ مورد اخطار مؤثر برای افراد سودجو در حوزه یگان حفاظت صادر شده است.

وی افزود: برگزاری ۷۷ جلسه مشارکتی با اقشار مختلف جامعه به منظور حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، همکاری با نیروی انتظامی، پایگاه های مقاومت بسیج، معتمدین محلی و شوراهای اسلامی بخشی از اقدامات یگان حفاظت این اداره کل در ۶ ماه اول سال ۹۹ است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: یگان حفاظت این مجموعه آمادگی کامل دارد تا با افرادی که علاقه به حفظ میراث فرهنگی دارند به عنوان میراثبان افتخاری همکاری کند، طی این مدت ۷۵۰ مورد پایش توسط نیروی یگان حفاظت ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح استان انجام شده است.

وی تاکید کرد:  رویکرد اجتماعی یگان حفاظت، مشارکت مردم در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی است که به همین منظور در ۶ ماهه امسال نیز جلسات متعددی با نیروی انتظامی، پایگاه های مقاومت بسیج، دهیاران، ائمه جمعه و جماعات شهرها و روستاها، معتمدین محلی، دوستداران میراث فرهنگی و دانش آموزان داشته و این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark