کد مطلب: 55823
 
فراموشی 5 ساله دولت در ساخت یک سالن ورزشی در محرومترین نقطه کشور
تنها سالن ورزشی بخش قرقری شهرستان هیرمند که در دولت دهم کلنگ زنی شده است اکنون با گذشت پنج سال همچنان راکد مانده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۶
به گزارش زاهدنیوز به نقل از ندای هیرمند؛ بخش قرقری شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در مجاورت ریزگردها بخش اعظمی از مردم این بخش بار سفر بسته اند و ترک منزل را به ماندن در سیستان ترجیح داده اند.

این بخش که در دو دهه قبل روزگاری مملو از کشاورزی، صیادی و همچنین دامداری بود اکنون به منطقه ای متروکه با تپه های عظیمی از شن و ماسه تبدیل شده است، باقی مانده افراد در این روستاها به بدترین وضع معیشتی زندگی می گذارنند.

عظیم ترین طوفان های شن در سیستان عمدتا در این منطقه رخ می دهد؛ جایی که کمترین مسافت به بستر خشک تالاب هامون را دارد و با اندکی طوفان ریزگردها از کف رودخانه به منازل روستائیان قرقری هجوم می آورند.

با این حال اندک مردم باقی مانده در بخش قرقری شهرستان هیرمند تنها انتظاری که از مسئولین دارند توجه و اقدام جهادی برای رفع نیازها و کاستی هایی است که در این سالها مورد توجه قرار نگرفته و باعث تشدید مشکلات در این منطقه شده است.

سالن ورزشی بخش قرقری شهرستان هیرمند در سال 1391 کلنگ ساخت آن به زمین زده شد و در سال 94 با همت و پیگیری های مکرر بخشداری این بخش سقف ان در سال 94 به اتمام رسید پس از این اقدامات بار دیگر ساخت سالن ورزشی قرقری راکد ماند تا جوانان این بخش همچنان چشم انتظار تدبیری در این خصوص باشند.

اردشیر ارباب زهی بخشدار قرقری پیشتر به ندای هیرمند گفته بود کلنگ ساخت سالن ورزشی بخش قرقری در سال 1391 به زمین زده شده است که متاسفانه این پروژه تا کنون رها شده و تکمیل نشده است.

وی گفت: با پیگیری های مکرر بخشداری قرقری که از طریق فرماندار هیرمند انجام شد اداره ورزش و جوانان استان در آذرماه 94 تنها اقدام به تکمیل سقف سالن نمایید که باره دیگر این پروژه رها شده و به دست فراموشی سپرده شده است.

ارباب زهی خاطر نشان کرد: بخش قرقری شهرستان هیرمند بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد و عدم وجود هیچ سالن ورزشی در شان جوانان و همچنین افراد این بخش نیست امید است اداره ورزش و جوانان استان با تدابیر ویژه به تکمیل این پروژه مهم برای جوانان بیاندیشد.

با این حال منطقه سیستان به لحاظ قهرمان‌پروری بسیار مستعد بوده و ضروری است زیرساخت‌ها برای جوانان فراهم شود تا نهایت ظرفیت خود را در این عرصه به ظهور برسانند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark