کد مطلب: 45743
 
بالاخره یک خبر خوب برای دارندگان خودروهای عمومی سیستان و بلوچستان
با وعده مسئولان در خصوص گران نشدن بنزین تا پایان سال 94 کاری نداریم، فقط تاکسی داران سیستان و بلوچستان مانده اند پس از حذف سهیمه سوخت، ثابت ماندن کرایه و نبود جایگاه CNG چه فرقی میان آنان با رانندگان خودروهای شخصی است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
بالاخره یک خبر خوب برای دارندگان خودروهای عمومی سیستان و بلوچستان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از عصرهامون از قدیم گفته اند تر و خشک را نباید با هم سوزاند البته این را هم گفته اند که در مثل جای مناقشه نیست، مثل است دیگر پس می شود تر و خشک را با هم سوزاند! این شرح حال این روزهای دارندگان خودروهای عمومی سیستان و بلوچستان است که پس از حذف سهمیه سوخت و نبود سوخت های جایگزین مانند گاز در استانی که سالها منتظر شعله گاز است، مانده اند با این غم جانکاه چه کنند.

فرآورده های نفتی در سال 94 گران نمی شود
اوایل اسفند ماه 93 بود که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صراحتا اعلام کرد نرخ بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی در سال 94 تغییر نخواهد کرد چندماهی از این اظهارت سخنگو سپری نشده بود که هیات وزیران در تصمیمی ناگهانی به یکباره قیمت بنزین را 40 درصد افزایش داد تا صحبت نوبخت در کمتر از سه ماه نقض شود.
این افزایش ناگهانی قیمت سوخت علاوه بر خودروهای شخصی گریبان خودروهای عمومی که از ابتدا خرداد کارت سوخت انها با بنزین 700 تومانی شارژ شده بود را هم گرفت و اعلام شد صاحبان این خودروها تا پایان روز چهارشنبه 5 خرداد فرصت دارند سهمیه سوخت خرداد خود را مصرف کنند.

اختصاص یارانه برای خودروهای عمومی سیستان و بلوچستان
افزایش ناگهانی قیمت سوخت خودروهای عمومی در کشور با تصور وجود جایگاه سوخت گاز و جایگزینی این سوخت با بنزین برای بسیاری از دارندگان این خودروها در استانهای دارای جایگاه گاز CNG مساله ای قابل هضم بود اما در سیستان و بلوچستان که اکثر شهرهای آن از گاز طبیعی محروم هستند حذف سهیمه خودروهای عمومی برای صاحبان این خودروها شوکی دو چندان بود.
همین افزایش ناگهانی و رنجش خاطر رانندگان تاکسی زاهدان کافی بود تا آنها با تجمع مقابل تاکسی رانی این شهر از تصمیم دولت گلایه مند باشند و به قول معروف صدایشان را به مسئولین برسانند، مهدی هاشمزهی مدیرعامل تاکسیرانی زاهدان با حضور در بین رانندگان تاکسی از اعلام نگرانی خود به مسئولان کشوری و قول مساعد آنها در راستای پرداخت یارانه سوخت به منظور جبران قسمتی از افزایش هزینه های آزاد شدن بنزین به رانندگان تاکسی شهرهای فاقد گاز شهری خبر داد.
خبرگزاری ایسنا در خبری از اختصاص یارانه برای خودروهای عمومی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در پی ابطال سهمیه بنزین خودروهای عمومی برای دارندگان این خودروها در استان سیستان و بلوچستان و همچنین جیرفت در جنوب استان کرمان یارانه مستقیم در نظر گرفته شده است.
براساس این گزارش در استان سیستان و بلوچستان و جیرفت در جنوب کرمان امکان استفاه از سوخت سی ان جی وجود ندارد و به همین منظور برای خودروهای عمومی در این مناطق یارانه مستقیم در نظر گرفته خواهد شد.
در حالی که برخی از دارندگان خودروهای عمومی نسبت به افزایش قیمت بنزین گله‌مند بوده و خواستار افزایش نرخ کرایه‌ها هستند، که بنا بر گفته شهروندان زاهدانی بسیاری از رانندگان تاکسی نرخ جابه جایی مسافر ر افزایش داده اند مسئولین نیز بارها با هرگونه افزایش کرایه تاکسی مخالفت کرده اند و گفته اند افزایش نرخ کرایه‌های در اوایل سال جاری صورت گرفته و اکنون دلیلی برای افزایش مجدد کرایه‌ها وجود ندارد. بر اساس نرخنامه سال ۱۳۹۴، کرایه تاکسی در مسیر های مستقیم ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان و در مسیر های دربستی ۲۷۵۰ تومان تصویب شده است که رانندگان باید مطابق این نرخنامه اقدام به جابجایی مسافران کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark