کد مطلب: 48993
 
در گفت و گو با یک کارآفرین مطرح شد:
اقتصاد مقاومتی راهکاری کاربردی برای تقویت تولید داخلی و کارآفرینی/ تحقق اقتصاد مقاومتی در زاهدان با حمایت از فرش بافی
مدیرعامل شرکت هنرهای ماندگار در زاهدان گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید بومی و عدم وابستگی به در آمدهای نفتی در حیطه تولید فرش و تابلوفرش ورود پیدا کردم که در این راستا بیش از 70 نفر در قالب مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
 
به گزارش زاهدانه، اقتصاد مقاومتی راه حلی که مقام معظم رهبری برای برون رفت از اقتصاد بیمار و متکی به نفت بارها آن را در فرمایشات گوهر بار خود مطرح و مورد تاکید قرار دادند به گونه ای که این پیغام رهبر انقلاب باعث امید و تلاش بین اهم ملت ایران شد تا آنان برای لبیک به ندای رهبر خویش با تمام وجود فریاد "ما می توانیم" را سر دهند و به دنیا ثابت کنند که برای ایرانیان خواستن همان توانستن است.
از اینرو در سال های اخیر شاهد تولید کارگاه های زود بازده بزرگ و کوچک زیادی در کشور بودیم که توانستند در راستای تکیه بر تولیدات بومی گام های موثری بردارند که در این راستا سیستان وبلوچستان نیز گام های موثری از پروش شتر مرغ، عسل، بلدرچین تا صنایع و کارگاه های اقتصادی و تولیدی برداشته است.
در این زمینه یک کارآفرین بسیجی که خود مدیرعامل شرکت هنرهای ماندگار در زاهدان است در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از سال 89 با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید بومی و عدم وابستگی به در آمدهای نفتی در حیطه تولید فرش و تابلوفرش ورود پیدا کرده است.
مهدی سلطانی نژاد با بیان اینکه در این راستا اقدام به آموزش نیروی ماهر نیز کرده است، گفت: تاکنون به بیش از 1500 نفر در این زمینه آموزش داده شده است و علاوه بر اینکه تحت نظر بیمه می باشند هم اکنون در حال انجام فعالیت نیز هستند.
وی افزود: در این راستا بیش از 70 نفر در قالب مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.
مدیر عامل شرکت هنرهای ماندگار در زاهدان با اشاره به اینکه توانسته در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارد، بیان کرد: در خانه هم می شود کار کرد لذا ورود به این حیطه از لحاظ اقتصادی درآمد زا است اما اگر از تولید کنندگان حمایت شود و در این راستا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های خاصی صورت بگیرد قطعا موفق تر خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه امروز در هر خانه ای افراد بیکاری وجود دارند که به درآمدزایی نیازمند هستند، گفت: تولید و بافت فرش و تابلو فرش کاری لوکس است زیرا مانند کارهای قدیمی باعث بیماری ریوی و غیره نمی شود چون نخ آن بهداشتی بوده و هیچگونه ضایعاتی برای سلامتی ندارد از اینرو یک کار هنری است که اکثر بیماران و حتی معلولن نیز می توانند آنرا انجام دهند زیرا بافت این تابلو فرش ها از روی نقشه نبوده و افراد با دنبال کردن شماره ها همچون چیدن یک پازل نقش نو و جدیدی را خلق می کند.
این کارآفرین بسیجی ادامه داد: اگر بصورت متمرکز نمایشگاهی برای محصولات تولیدی در نظر گرفته شود که بافنده ها کارهای خود را در آن ارائه دهند در آنجا می توان از تجار نیز دعوت کرد و زمینه ارتباطات را قوی کرد.
وی با بیان اینکه فرش های دستبافت بعنوان زیر انداز استفاده می شوند، افزود: این نمونه از فرش ها و تابلو فرش ها بعنوان رومیزی و کارهای تزئینی استفاده می شوند که در آن آثار تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
وی در خصوص فروش این محصولات نیز بیان داشت: اگر مسئولان از این تابلو فرش ها بعنوان هدایا به میهمانان خود استفاده کنند علاوه بر نمایش دادن و کمک به معرفی آثار هنری استان می توانند در زمینه فروش محصولات نیز موثر واقع شوند.
سلطانی نژاد با اشاره به اینکه دادن وام کم درصد باعث انگیزه در افراد می شود، افزود: این تابلوفرش ها بصورت فله ای جمع شده و در تبریز به اسم آنها به فروش می رسد زیرا صادرات این فرش ها به صورت واسطه ای است.
وی ضمن گلایه از مسئولان گفت: اگر همانگونه که برای مسابقات ورزشی هزینه در نظر گرفته می شود تا برای مسابقات به خارج از کشور بروند برای ارائه محصولات تولید شده کارآفرینان هم در نمایشگاه های خارجی برنامه ریزی انجام می شد و از ما نیز حمایت می کردند، خوب بود.
این کارآفرین ادامه داد: مسئولان یک سرمایه به صورت قرض الحسنه در اختیار ما بگذارند تا همه مشغول بکار شوند اما این مهم در سیستم بانکی صورت نگیرد زیرا سود وام ها و تسهیلات بانکی بالا بوده و افراد درآمد چندان بالایی ندارند که بتوانند سود آن تسهیلات را بدهند.

گزارش: نجمه خسروپرست(منبع جوان)
Share/Save/Bookmark