کد مطلب: 42133
 
تاکید دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد بر مخالفت کشورهای عضو با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه اعضا
دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد مجددا خواستار مخالفت کشورهای عضو با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه اعضای جنبش شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
تاکید دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد بر مخالفت کشورهای عضو با قطعنامه‌های حقوق بشری علیه اعضا
 
به گزارش زاهدانه ، نشست ماهانه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در مقر سازمان ملل متحد به ریاست حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، برگزار شد.
 
در این نشست ابتدا رئیس جلسه گزارشی از فعالیتهای خود در فاصله یک ماهه بعد از نشست قبلی ارائه کرد و از جمله توضیحاتی را در مورد نشست مشورتی بین تروئیکای جنبش عدم تعهد و تروئیکای اتحادیه اروپا در 28 آبان به اطلاع سفرا و نمایندگان کشورهای عضو جنبش رساند.
 
سفیر کشورمان خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا و جنبش عدم تعهد در نشست مذکور به تبادل نظر پیرامون موضوعاتی همچون نیروهای حافظ صلح، مساله فلسطین و ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای در خاورمیانه پرداختند و ضمن تاکید بر تداوم مشورتها بین دو گروه تروئیکا در موضوعات مختلف، تاکید کردند که تفاهم بین اتحادیه اروپا و جنبش عدم تعهد نقش مهمی در تسهیل فعالیتها در سازمان ملل و نیل به توافق درارتباط با موضوعات دشوار دارد.
 
در نشست ماهانه دفتر هماهنگی همچنین سفرای کشورهای کوبا، اندونزی و مراکش گزارشهایی در مورد فعالیتهای گروههای کاری حقوق بشر، خلع سلاح و حفظ صلح ارائه داده و اعضای جنبش را در جریان نتایج اقدامات انجام شده در این سه گروه کاری قرار دادند. درارتباط با موضوع حقوق بشر، نماینده کوبا اظهار داشت که قطعنامه های کشوری علیه برخی از اعضای سازمان ملل قرار است در مجمع عمومی به رای گذاشته شود. وی ازهمه اعضای جنبش عدم تعهد دعوت کرد تا با توجه به موضع جنبش در رد قطعنامه های کشوری ، در نشست مجمع عمومی شرکت کرده و به این قطعنامه ها رای مخالف دهند.
 
در ادامه جلسه سفیر کشورمان نیز ضمن اشاره به این موضوع، خواستار وحدت رویه اعضای جنبش در ارتباط با قطعنامه های مذکور و رد آنها در جریان رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد.
 
 انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark