کد مطلب: 31478
 
بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس:
وزارت امور خارجه مسئول مستقیم دیدار اشتون با عوامل فتنه است
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای دیدار کاترین اشتون با برخی فعالان سیاسی را محکوم کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۴
وزارت امور خارجه مسئول مستقیم دیدار اشتون با عوامل فتنه است
 
به گزارش زاهدانه ، "سیدحسین نقوی حسینی" در تشریح جلسه امروز(سه شنبه 20اسفند) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: عکس‌العمل تند و شدید اعضای کمیسیون به اقدام خارج از عرف دیپلماتیک اشتون مبنی بر ملاقات با برخی عوامل فتنه و مسأله‌دار آغازگر جلسه امروز بود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعضای کمیسیون ضمن محکوم کردن شدید اقدام مذکور، خواستار پاسخگویی وزارت خارجه شدند، اعضا نسبت به عدم توجه وزارت خارجه به تذکر قبلی کمیسیون مبنی بر مراقبت مسؤلانه و جلوگیری از تکرار اتفاقاتی که در سفر هیأت پارلمانی اروپا رخ داد به شدت اعتراض خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: کمیسیون بعد از موضوع ملاقات با فتنه‌گران در سفارت یونان، تذکرات لازم و پیشنهاداتی را به دستگاه دیپلماسی کشور داده بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: احمدآبادی مدیر عامل شرکت پنها در کمیسیون امنیت ملی حضور یافت و گزارش از فعالیت‌های مرکز مذکور و موفقیت‌های پشتیبانی و نوسازی هلکوپتر ایران ارائه کرد و درخواست داشت تا اعضای کمیسیون از مرکز مذکور بازدید کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: کمیسیون مصوب کرد که اولا پیرو نامه قبلی کمیسیون به وزارت امور خارجه، نامه‌ای به این وزارت‌خانه ارسال شود و توضیح بخواهد که چرا توصیه‌ها و تذکرات نامه مذکور رعایت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین درکمیسیون تصویب شد، تا «کمیته ویژه‌ای» جهت بررسی چرایی و چگونگی ملاقات اشتون با برخی عوامل فتنه 88 تشکیل و موضوع را حقیقت‌یابی کند که مشخص شود، ملاقات‌های انجام شده برنامه‌ریزی بوده یا خیر و چه کسانی و چه دستگاه‌هایی در این موضوع کوتاهی کرده‌اند.  جوکار و نقوی حسینی به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند.

در پی دیدار "کاترین اشتون" با وابستگان برخی عناصر فتنه 88، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

" سیاست دولت مبنی بر گسترش روابط با کشورهای دنیا سیاستی منطقی و مورد حمایت است و در عین حال سیاست مذکور باید مبتنی بر عزت ملت و نظام و عدم دخالت در امور داخلی و براساس احترام متقابل باشد.

ملاقات خانم اشتون با برخی معاندین و عوامل فتنه اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک و دخالت آشکار در امور داخلی کشور است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این اقدام مداخله‌گرایانه اشتون را به شدت محکوم نموده و وزارت امور خارجه را مسئول مستقیم آن می‌داند و از وزارت امور خارجه قویا می‌خواهد از اقدامات غیرقابل تحمل و مداخله‌گرایانه هیات‌هایی که به کشورمان سفر می‌کنند جلوگیری نماید."

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark