کد مطلب: 47688
 
اعتراف دیده نشده ی روحانی؛
ما دنبال حل مشکل هسته‌ای نبودیم،دنبال مذاکره بودیم!
این اعتراف مهم حسن روحانی تایید این موضوع است که برجام خصلتی فراهسته ای و مرتبط با برنامه های جهانی داشته و بدلیل تائید آن از سوی آمریکا، طبیعتا جزئی از نقشه راه آمریکا در حوزه مدیریت جهان است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
 
به گزارش زاهدانه، رئیس جمهور در بخشهایی از همایش بین المللی روز صنعت و تجارت اظهار داشت: "اساساً مذاکرات هسته‌ای ما بخاطر این بود که شرایط جدیدی را در روابط بین‌الملل و منطقه بوجود بیاوریم... توافق هسته‌ای یکی از فرازهای بزرگ در سیاست خارجی و دیپلماسی جهان است.

ما دنبال توافق هسته‌ای نبودیم که مشکل هسته‌ای را حل کنیم، البته می‌خواستیم که مشکل هسته‌ای هم حل شود... دنبال مذاکره بودیم برای ایجاد فضای جدید در منطقه و جهان... این فضا است که برای ما اهمیت دارد.. " این سخنان دو پیام را می رساند:

1. این اعتراف مهم حسن روحانی تایید این موضوع است که برجام خصلتی فراهسته ای و مرتبط با برنامه های جهانی داشته و بدلیل تائید آن از سوی آمریکا، طبیعتا جزئی ازنقشه راه امریکا در حوزه مدیریت جهان است.

به عبارتی بهتر، برجام سیستم اقتصاد کشور را بسیار سهل‌تر به اقتصاد جهانی با محوریت آمریکا وصل کرده و مقدمات نفوذ اقتصادی با مالکیت شبه خارجی فراهم خواهد شد.

2. برخلاف تاکیدات مکرر رهبری معظم مبنی بر مذاکره صرف درخصوص مسائل هسته ای و به سرانجام رسیدن این روند، اما رئیس جمهور به صورت تلویحی علاقه ی خود برای ادامه ی مذاکره با کدخدای جهان را ابراز کرد.

در منظر اعتدالیون، ایدئولوژیک بودن سیاست خارجی ایران، یکی از درهای بسته ی روابط سهل خارجی محسوب می شود. این درحالی است که بر اساس محتوای سند امنیت ملی ایالات متحده، سیاست خارجی آمریکا ایدئولوژیک ترین سیاست ترسیم شده می باشد.

شاید یکی از علل ممنوعیت مذاکره با آمریکا اینست که ستون خیمه ی وزارت خارجه ی ایران، هنوز براساس ایدئولوژیک های نظام اسلامی پی ریزی نشده و گمان آن می رود که مذاکره ی دو طرفه با ایدئولوژیک ترین دیپلمات های آمریکا، ثمره ی مناسبی به بار ندهد.
منبع: آناج
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark