کد مطلب: 28436
 
كارشناس خانواده:
آستان قدس رضوي در مشاوره ديني موفق بوده است
يك روان شناس و كارشناس امور خانواده گفت: آستان قدس رضوي در زمينه مشاوره ديني و پژوهش‌هاي اجتماعي موفق عمل كرده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
به گزارش زاهدانه ، علي اصغر بلوريان در گفت‌وگو با عصر هامون با بيان اين‌كه دانش پژوهان بايد مباني ديني در حوزه علوم مختلف را استخراج كنند و به جاي خود مورد استفاده قرار دهند، تصريح كرد: تازماني كه اين امر محقق نشود، نمي‌توانيم به هدف تدوين اسلامي- ايراني در حوزه‌هاي مختلف از جمله مشاوره دست يابيم.
وي مطرح كرد: دانش پژوهان و الگوهاي تعليم و تربيت مي بايست مباني ديني را از معادن بزرگي كه موجود است، استخراج كنند و در ويترين استفاده مردم قرار دهند.
بلوريان در خصوص ضرورت تبيين الگوي اسلامي- ايراني مشاوره عنوان كرد: بيشتر ضرورت، ايجاد تئوري و نظري است و مشكل اصلي، ضرورت، نظريه‌اي همگون و جامع است.
مدرس تربيت معلم با بيان اين مطلب كه معنويات، اعتقادات ديني و مذهبي در حوزه ارائه مشاوره اثر بخش ديني بسيار موثر است و موجب بالا رفتن سطح سلامت روان افراد وجامعه مي شود ياد آور شد: دليل كمبود توليد محتوا در حوزه‌هاي علوم انساني مبتني بر اسلام، تربيت نشدن دانشمندان براي توليد محتواي تربيتي است و متاسفانه نظريه‌هاي موجود در اين زمينه خيلي كلي و سطحي است.
وي افزود: متخصصين در مباني دين اسلام و فرهنگ ايراني بايد براي تدوين الگوي اسلامي -ايراني مطالب را به صورت منسجم درآورده و از پراكندگي خارج كنند تا به نتيجه مطلوب برسند.
مشاور امور خانواده عنوان كرد: در صورتي كه نظرات متفكران و انديشمندان حوزه و دانشگاه با هم نزديك باشد، همگرايي ايجاد شده و در به نتيجه رسيدن اين امر موثر خواهد بود.
وي گفت: پيشنهاد من براي تحقق و اجرايي شدن الگويي مناسب درحوزه مشاوره مبتني بر فرهنگ اسلامي_ ايراني، بهره گيري از يك عالم برجسته ديني و آگاه در مسير تدوين اين الگو است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark