کد مطلب: 59856
 
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛
افزایش مشارکت و انتخاب اصلح تعیین کننده سرنوشت سیاسی کشور/تفکر جناحی برخلاف مصالح کشور است
ضیاء خزایی گفت: اگر کسی ادعای طرفداری از انقلاب را دارد باید فراتر از منافع حزبی خود فکر و عمل کند و به دنبال افزایش مشارکت و قدرت نظام باشد اگرچه که کاندیدای موردنظرش رای نیاورد.
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۱
 
ضیاء خزایی کارشناس سیاسی در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا کشوری مردمی بود که هویت و مشروعیتش را از مردم کسب کرد و نقش آنان در تداوم بقای این نظام تعیین کرده است و دشمنان و بدخواهان نیز به خوبی می دانند تا زمانی که ملت از این انقلاب حمایت می کنند هیچ کاری علیه این کشور نمی توانند انجام دهند و توطئه های آنان به ثمر نخواهد نشست.

وی افزود: هر نظامی که پشتوانه مردمی داشته باشد در دنیا قدرتمندترخواهد بود، یکی ازپایه های مهم مدیریت سیاسی رای و حق حاکمیت مردم در کشور است و این در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز تجلی یافته، بنابراین مشارکت ملت در انتخابات نشان دهنده میزان مقبولیت جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مخالفان انقلاب به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند تا مقبولیت نظام را زیر سوال ببرند، میزان مشارکت سیاسی بسیار مهم است و ملت باید بدانند که این حضورنقش مهمی درتعیین سرنوشت کشور دارد.

خزایی تاکید کرد: اگر برخی بیان می کنند که رییس جمهور اختیاری ندارد و حضور مردم در انتخابات بی تاثیری است این تبلیغات منفی اثرات مخربی بر کشور دارد، مردم باید امیدوار شوند که فردی که انتخاب می شود می تواند به وعده هایش عمل کند.

وی ادامه داد: تمام ثروت و دارایی جمهوری اسلامی مردم هستند و به همین دلیل دشمنان از کشور ما می هراسند، تفکر جناحی برخلاف مصالح کشور است اگر کسی ادعای طرفداری از انقلاب را دارد باید فراتر از منافع حزبی خود فکر و عمل کند و به دنبال افزایش مشارکت و قدرت نظام باشد اگرچه که کاندیدای موردنظرش رای نیاورد.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان دهنده پیروزی نظام است، افرادی که وارد عرصه انتخابات می شوند باید برنامه خود را ارائه دهند و اگر این فرد رای آورد باید بتواند آن را اجرایی کند چراکه عدم تحقق وعده های انتخاباتی مردم را مایوس خواهد کرد.

خزایی گفت: هر فردی که برنامه عقلانی تر و مفیدتری برای حل مشکلات مردم و کشور داشته باشد اصلح است اگر کسی برنامه ریزی دقیقی نداشته باشد می تواند میلیاردها دلار به اقتصاد آسیب برساند و توجه اصلی ما باید بر روی برنامه های مطرح شده از سوی کاندیدا باشد.

وی افزود: تبلیغات شدیدی از سوی دشمنان علیه انقلاب و انتخابات در جریان است تا این گونه که وانمود کنند که انتخابات فرمایشی است و رای مردم تاثیری در سرنوشت آنان ندارد و میزان مشارکت را پایین بیاورند آنها به دنبال تضعیف انقلاب هستند و باید افزایش حضور و انتخاب اصلح در انتخابات نشان دهیم که رای مردم تاثیر مستقیمی بر سرنوشت کشور دارد.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark