کد مطلب: 29976
 
انگری بردز ستون پنجم سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس
روزنامه‌های آمريكا به تازگی اسنادی را منتشر كردند كه نشان از جاسوسی اطلاعات كاربران توسط بازی انگری بردز دارد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۵
به گزارش زاهدانه ، پس از ورود نسل تلفن‌های همراه هوشمند؛ بازی انگری بردز و یا پرندگان خشمگین، در سال ۲۰۰۹ توسط شركت رویو تولید و توسط شركت چیلینگو به بازار عرضه شد كه در اواخر سال ۲۰۱۰، شركت رویوی خود به صورت مستقل تولید و توزیع بازی را بر عهده گرفته است. این بازی پس از مدت اندكی توانست در میان كاربران موبایل محبوبیت فوق العاده‌ای كسب كند و پس از آن نسخه آنلاین این بازی و نسخه مخصوص كامپیوترهای خانگی نیز وارد بازار شد.
 
 
اين بازی با هجمه تبليغاتی سنگينی وارد بازار شد و به سرعت محصولات جانبی همانند عروسك‌ها و لوازم تحرير شخصيت‌های اين بازي بازارهای جهانی را پر كرد و امروز كمتر كسی است كه گوشی همراه داشته و با این بازی ساده و جذاب ناآشنا باشد.
 
پرندگان خشمگین را بالغ بر 2 میلیارد نفر در سراسر جهان بازی می کنند، این گستردگی سبب جلب توجه سیاستمداران آمریکایی برای جاسوسی از اطلاعات کاربران شده است.


 

** تمرکز سازمانهای اطلاعاتی انگلیس و امریکا روی انگری بردز برای سرقت اطلاعات کاربران

 
اسنادي توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در خصوص جاسوسي از طريق اين بازي افشا شده روز دوشنبه در نشریات گاردین وزیر امور خارجه نیویورک تایمز به چاپ رسید. 
اين اسناد نشان مي دهند كه آژانس امنیت ملی آمریکا و جی سی اچ کیو انگلیس، می‌توانند از اطلاعاتی که طرف ثالث، با استفاده از برخی برنامه‌هایی که در اینترنت قرار می‌دهد، سوء‌استفاده کنند.
 
 
انگري بردز تنها ابزار جاسوسي درگوشي هاي همراه نيست
 
جی سی اچ کیو در گزارش مربوط به سال 2008 نوشته بود: هر کسی که از نقشه‌های گوگل در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند، در واقع به نفع ما عمل می‌کند.  پایگاه اطلاعاتی این دو سرویس جاسوسی مکان همه گوشی‌های موبایل جهان را شناسایی می‌کنند. علاوه بر این جی سی اچ کیو انگلیس توانایی گوش دادن به مکالمات افراد و روشن کردن یک موبایل خاموش را نیز دارد.
آخرین افشاگری اسنودن، نگرانی‌ها از عملکرد آژانس‌های اطلاعاتی و بخش‌های فناوری در سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد به ویژه در خارج از آمریکا که محافظت کمتری برقرار است، را افزایش داد.
 
مي توان گفت اين روزها برنامه‌های گوشی موبایل، اطلاعات و عکس‌هایی که افراد در سایت‌های فیس‌بوک و توییتر قرار می‌دهند بستر مناسبي را براي سوء‌استفاده سرویس جاسوسی انگلیس و آمریکا فراهم كرده است.
 
طرح هاي ضد اسلام و ايران در يك بازي به ظاهر ساده
 
البته اين را هم نبايد فراموش كرد كه اين بازي ها جدا از اينكه يك ابزار مناسب جاسوسي هستند ؛ براي تخريب چهره اسلام و ايران اسلامي هم مورد استفاده قرار گرفته اند به طوريكه در همين بازي انگري بردز شاهد آن بوديم كه در نسخه Angry Birds Space  یک مرحله وجود دارد که شما باید بنایی بسیار شبیه به برج میلاد را از بین ببرید، با توجه به تصاویر زیر درك می کنید که این انگری بردز فقط یک بازی سرگرم کننده نیست و با بازی کاربر را مجبور به از بین بردن برخی آثار می کند.

 
 
همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید این طراحی اتفاقی نیست!

اما فقط همین نیست، در این بازی یک مرحله وجود دارد که مانند نقشه ایران طراحی شده است، کاربر مجبور است برای عبور از مرحله تمام موانع را از بین ببرد، یعنی این که با شوخی و سرگرمی به ایران حمله می کند و کاربر با عبور از این مرحله ایران را نابوده کرده است. تصاویر زیر به صورتی نشان دهنده موارد ذکر شده اند.

توهین به مسلمانان و نابودی مساجد:
این بازی علاوه بر توهین به ایران به تمام مسلمان جهان نیز توهین می کند، زیرا در نسخه طراحی مانند مساجد و مکان های مقدس وجود دارد که باید آن ها را از بین ببرید. برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب كنید و همچنین خوک هایی كه داخل مسجد ساكن هستند را باید از بین ببرید. 

Share/Save/Bookmark