کد مطلب: 56156
 
کنده کاری های مشکل ساز؛
بهبود کیفیت آسفالت شهر دغدغه اصلی شهروندان زاهدانی/ از ترمیم غیر استاندارد حفاری ها تا سوپرایز کردن رانندگان با سرعت گیرهای استتار شده
در حالی صدای نارضایتی شهروندان به علت کنده کاری ها و ترمیم غیر اصولی و غیر استاندارد حفاری ها به گوش می رسد که وجود سرعت گیرهای استتار شده و همرنگ آسفالت معضل دیگری است که مسئولان برای سوپرایز کردن رانندگان آنها را در خیابان ها تعبیه کرده اند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
 
به گزارش زاهدنیوز، برای مشاهده وضعیت خیابان ها و کوچه پس کوچه های کلان شهر زاهدان نیازی به ذره بین نیست کافی است یک خودروی پراید داشته باشید و در خیابان های شهر مشغول رانندگی شوید تا با هر دست انداز یا چاله و چوله ای ناگهانی ماشینتان دچار نوسان شود و یا در تاکسی و ون های مسافربری نشسته باشید که دل و روده تان به دلیل تکان های شدید ناشی از خرابی آسفالت و پستی و بلندی خیابان یکی شود!
اگر چه تاکنون صدها بار شهروندان از معضل چاله های موجود در خیابان ها ابراز نارضایتی کرده اند اما وجود سرعت گیرهای استتار شده و همرنگ آسفالت معضل دیگری است که به نوعی می توان گفت مسئولان برای سوپرایز کردن رانندگان آنها را در خیابان ها تعبیه کرده اند.
از طرفی ترمیم غیر اصولی و غیر استاندارد حفاری های موجود در شهر از شرکت آب و فاضلاب گرفته تا شرکت گاز و مخابرات که ظاهرا هرگز پایانی هم برای این گونه عملیات ها تعریف نشده است، خود مشکل مضاعفی دیگر برای شهروندان به وجود آورده است.
در همین راستا چندی پیش بود که نارضایتی مردم زاهدان باعث شد تا دادستان شهرستان به معضل کنده کاری های سطح شهر ورود و از روند اجرای پروژه گاز رسانی و حفاری های مربوط به آن بازدیدی داشته باشد.
حجت الاسلام علی موحدی راد در این بازدید بیان کرده بود : مردم از نوع کار و نحوه اجرای پروژه گازرسانی بسیار گلایه دارند و این وضعیت برای آنان قابل قبول نیست، مسئولان امر باید با جدیت بیشتر و با استفاده از حداکثر ظرفیت و امکاناتی که دارند در مسیر جلب رضایت مردم حرکت کنند.
دادستان زاهدان در ادامه بر لزوم اجرای پروژه گازرسانی به بهتربن نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن به ویژه موضوع ترمیم نوارهای حفاری تاکید کرد و افزوده بود که: وضعیت فعلی به هیچ ‌وجه قابل قبول نیست و چنانچه در مسیر اجرای کار ثابت شود فرد یا افرادی کوتاهی و یا سهل انگاری کردند با قاطعیت و بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.
در تماسی که خبرنگارما با محمدحسن طهرانی مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان داشت وی اظهار کرد: ترمیم آسفالت شبکه اصلی لوله گذاری با پیمانکار شرکت گاز است و وقتی انشعابات علمک ها درب خانه ها نصب شد ترمیم و پاکسازی آن مسیرها به عهده شهرداری است که برخی از این خیابان ها شامل خیابان های بزرگمهر، جمهوری، دانش، زیباشهر و دانشگاه می باشد.
محمود دشتی قائم مقام و معاون برنامه ریزی شهردار زاهدان هم در گفت وگوی تلفنی به خبرنگار ما گفت: در این زمینه دو مشکل وجود داشت یکی در بحث فنی که مرتفع شده و دیگری بحث پیمانکار بوده که در مناطق شهری یک و پنج پیمانکار گرفته شده که در منطقه یک مشغول به کار هستند و در منطقه پنج هم به زودی با انتخاب پیمانکار این کار انجام می شود.
وی بیان کرد: قبلا قرار بوده ترمیم کنده کاری ها را سازمان عمران شهرداری انجام دهد که به علت حجم بالای کارشان نتوانسته این کار را انجام دهند اما امسال با نظم بیشتری این روند ادامه می یابد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark