کد مطلب: 55562
 
فرماندار زاهدان:
اعتکاف وسیله ای برای سوءاستفاده برخی از کاندیدها نشود/7 مسجد پذیرای معتکفان می شود
فرماندار زاهدان گفت:اعتکاف یکی از مراسم های مذهبی و نورانی است و نباید وسیله ای برای سوءاستفاده برخی از کاندیدها شود
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
 
به گزارش زاهدانه، صبح امروز جلسه برنامه ریزی برای مراسم اعتکاف با حضور دستگاه های متولی در فرمانداری شهرستان زاهدان برگزار شد.
فرماندار زاهدان در این جلسه با بیان اینکه اعتکاف یکی از مراسم های محوری و مذهبی مسلمانان است، اظهار داشت: از آنجا که زاهدان یکی از شهرهای مذهبی کشور است باید نگاه ویژه تری به برگزاری این مراسم پرفیض داشت بر همین اساس در هفت مسجد این شهرستان میزبان معتکفان و مومنانی هستیم که قصد دارند با شرکت در این مراسم روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.
مجتبی خانجانیبا بیان اینکه مراسم اعتکاف در آستانه انتخابات برگزار می شود، گفت: اعتکاف یکی از مراسم های مذهبی و نورانی است و نباید وسیله ای برای سوءاستفاده برخی از کاندیدها شود لذا مسئولان و متولیان برگزار کننده این مراسم تحت هر شرایطی نباید به هیچ مقامی در حوزه سیاست اجازه سوء استفاده از این مراسم را بدهند.
وی با بیان اینکه دستگاه های متولی این امر الهی، باید جلوی ملاحظه سیاسی و انتخاباتی را در مراسم اعتکاف بگیرند، افزود: تدابیری اندیشیده شده تا یک اکیپ از اورژانس 115 در مسجد جامع مستقر شود و برای امداد رسانی به مساجد خواهران نیز در حالت آماده باش قرار بگیرند.
این مسئول ادامه داد: نیروهای انتظامی، راهبر و آتشنشانی نیز در راستای برگزاری بهتر این مراسم باید در تمام این سه روز به صورت آماده باش قرار گیرند.
در ادامه رییس تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان نیز در این جلسه گفت: امسال مسجد جامع با گنجایش 600 نفر برای برادران و مسجد های کوثر، حضرت زینب (س)، الزهرا (س) و امام صادق (ع) نیز با ظرفیتی به ترتیب 250 نفر، 200 نفر، 400 و 180 نفر برای خواهران آماده پذیرش مومنان و معتکافان در ایام البیض هستند.
حجت السلام علی خیور ادامه داد: سال گذشته هزار و 830 نفر معتکف برای این مراسم ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 700 نفر به صورت رایگان یا نیمه رایگان نام نویسی کرده بودند.
وی بیان کرد: امسال نیز مانند سالهای گذشته هزینه اعتکاف برای هر نفر 40 هزار تومان است اما افرادی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند می توانند به مسئول ثبت نام مسجاد مراجعه کنند و به صورت رایگان یا نیم بها برای حضور در این مراسم نام نویسی کنند.
حجت السلام خیور افزود: مساجد، حسین ابن علی (ع) و حجت ابن الحسن (ع) نیز از برادران معتکف به ترتیب به صورت رایگان و با مبلغ 15 هزار تومان برای شرکت در این مراسم ثبت نام می کند.
وی درخصوص نحوه ثبت نام معتکفان نیز توضیح داد: معتکفان می توانند به دو صورت اینترنتی و مراجعه به مساجد برای شرکت در این مراسم نام نویسی کنند.
این مسئول افزود: افرادی که قصد ثبت نام اینترنتی دارند می توانند به آدرس http://www.zahedan-tebyan.ir تا 20 فرودرین مراجعه کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark