کد مطلب: 60827
 
وقتی سیمای بصری شهر دست خوش بی توجهی مسئولین می شود؛
لزوم ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت برای ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش درشهر زاهدان
یکی از مشکلات اصلی سطح شهر که باعث ایجاد ترافیک، نازیبایی شهر و همچنین نارضایتی شهروندان شده، حضور وانت‌های میوه فروش در معابر اصلی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۵
 
به گزارش زاهدنیوز، نبود شغل مناسب، سبب بیکاری در جامعه شده است و در این میان تعدادی از شهروندان برای کسب درآمد و روزی حلال به شغل هایی از قبیل دست فروشی و میوه فروشی در وانت بارها اقدام می کنند.

برخی از صاحبان وانت بارها بی‌توجه به ایجاد ترافیک و سد معبر، اقدام به پارک و فروش میوه، تره بار و دیگر مواد غذایی در حاشیه خیابان ها و حتی پیاده روها می‌کنند و این برای رانندگان عبوری از محل و عابرین پیاده به هیچ وجه خوشایند نیست و احتمال وقوع حوادث ناشی از رانندگی را بالا می برد.

نبود مکان مناسب برای دست فروشان و وانت بار‌های میوه فروش در سطح شهر به ویژه در مناطق پرتردد موجب بروز مشکلات فراوانی از جمله افزایش بار ترافیکی، امکان بروز تصادف و کاهش زیبایی بصری سطح شهر می شود.


ساماندهی وانت بارهای فروش و عرضه میوه و تره بار زاهدان در دستور کار شهرداری

آسا ریگی؛ معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: حضور بیش از حد و ‏آزادانه وانت بار‌های میوه فروشی پدیده‌ای که این روز‌ها در سطح شهر و میادین به چشم می خورد و به نوعی شغل برای برخی صاحبان وانت بار‌های ‏میوه فروش شده و روز به روزهم به تعداد این خودرو‌ها در سطح شهر اضافه می ‏شود.

وی افزود: با توجه به روند روبه رشد تصادفات وانت بار‌ها در سال‌های اخیر، طرح ایمن سازی و ساماندهی وانت بار‌ها با هدف افزایش بهره وری و آموزش‌های مرتبط کاربردی رانندگان این وسیله نقلیه در دستور کار جدی قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: رشد قارچ گونه وانت بارها باعث مخدوش کردن و جلوه ‏بدی را نشان می دهد و همچنین مشکلات اصلی سطح شهر باعث ایجاد ترافیک و نارضایتی برخی شهروندان شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت ساماندهی وانت های میوه فروش دغدغه اصلی شهرداری در شهر است و همچنین اشتغال و معیشت شهروندان را به همراه دارد و برای ایجاد نظم در شهر باید دستفروشان با شهرداری همکاری داشته باشند.

ریگی گفت: شهرداری وظیفه دارد محل‌های مناسبی را برای ارائه میوه و تره بار تعیین کند تا مردم با سهولت به این مکان‌ها دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark