کد مطلب: 48399
 
ایران از افزایش سهم تولید نفت خود در اوپک دفاع کرد
الجزیره در گزارشی اعلام کرد: ایران از افزایش سهم تولید نفت خود در اوپک دفاع کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
 
به گزارش زاهدانه به نقل از به نقل از الجزیره، عبدالله بدری، دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک در کنفرانس خبری خود پس از نشست وزرای این سازمان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای روسیه مبنی بر خرید نفت ترکیه از گروه تروریستی داعش اعلام کرد تا کنون هیچ دلیلی مبنی بر روابط تجاری میان داعش و کشور دیگری وجود ندارد.

خبرنگار الجزیره در وین در گزارشی در این زمینه افزود: پر بودن بازار از نفت و کاهش شدید قیمت ها باعث نشد که اعضای اوپک تصمیم شجاعانه ای در نشست دیروز خود اتخاذ کنند. میزان تولید نفت کاهش پیدا نکرد و توانی برای مقابله با کاهش بهای نفت وجود ندارد.

در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست وزراتی اوپک تصمیم گرفته شد سقف تولید فعلی بدون تغییر باقی بماند. لغو تحریم های بین المللی علیه ایران باعث افزایش سهمه اوپک در بازار جهانی نفت می شود. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام کرد تهران آماده نیست درباره سهمیه خود تا زمان بازگشت سهمیه قبل از تحریم های خود گفتگو کند. برخی از اعضای اوپک اعلام کردند در صورتی که توازن در عرضه و تقاضای نفت مختل شود و بیش از این بهای نفت کاهش یابد، درخواست برگزاری نشست فوق العاده را خواهند داد. به نظر می رسد این وضع وابسته به گفتگو با دیگر اعضای خارج از اوپک است.

محمد الساده، وزیر انرژی قطر گفت: در حال حاضر عوامل مثبتی وجود دارد که از توازن حمایت می کند ولی این توازن لحظه ای نیست و استقرار این توازن پیش بینی می شود تا نیمه دوم سال آینده به درازا بکشد.

زنگنه گفت: ما چاه های نفت خود را آزمایش کردیم و به این اطمینان رسیدیم که این چاه ها خوب کار می کنند. ما اطمینان داریم که می توانیم یک میلیون بشکه نفت بیشتر به بازار صادر کنیم.

کورنلیا مایا، کارشناس امور نفتی گفت: روشن است که اعضای اوپک نتوانستند به توافقی دست یابند. اعضای اوپک از تصمیم عملگرایانه حمایت می کنند. در واقع هنوز برخی از مسایل حل نشده نظیر سرنوشت افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریم ها و عضویت اندونزی مطرح است.

خبرنگار این شبکه افزود: گفتگوهای اوپک با تولیدکنندگان غیر از اعضای این سازمان به ویژه روسیه ارزش بیشتری به هر گونه اصلاحات در قواعد بازار خواهد داد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark