کد مطلب: 47859
 
گزارش «زاهدانه» از گلایه های شهروندان در خصوص معضلات بارندگی در شهر؛
به جای دعا برای باران، فکری به حال زیرساخت های شهری کنید
جمعی از شهروندان زاهدانی در پی تماس با این پایگاه خبری نارضایتی خود را از مسئولین شهر جهت پاکسازی خیابان ها پس از وقوع بارندگی اعلام کردند و خواستار رسیدگی آن شدند.
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۲
 
به گزارش زاهدانه، باران های اخیر در سیستان و بلوچستان تمام شد اما گویا هنوز آثارش در خیابان های شهر زاهدان نمایان است.
در پی تماس برخی از شهروندان با پایگاه خبری زاهدانه مبنی بر اینکه با گذشت چند روز از وقوع بارش باران و خساراتی که برای مردم در مناطق حاشیه نشین و غیره به وجود آمد هنوز مسئولین امر برای جمع آوری و پاک سازی خاک ها و زباله هایی که توسط آب به این مناطق آورده شده است اقدامی نکرده اند که تحمل این وضعیت برای مردم دشوار است.
به گفته این شهروندان بارش بارندگی چند ساعته در زاهدان خیابان ها و چاه های موجود در شهر را پر از آب می کند به طوری که جوی ها مملو از آب شده و سیلاب به راه می افتد که این مهم نه تنها به خانه هایی که در مسیر آب ساخته شده اند و غیر استاندارد می باشند بلکه سایر شهروندان را هم با مشکلات زیادی مواجه کرده است که نمونه بارز آن خراب شدن جلوبندی ماشین هاو در آب شناور ماندن است.
باید گفت که عمده مشکل به راه افتادن سیلاب در شهر علاوه بر ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر استاندارد، شیب بندی نامناسب خیابانها، مجهز نبودن زیر ساخت ها برای هدایت پساب ها وآب روان، مسدود بودن راه هدایت آب در جوی ها به وسیله زباله های رها شده در درون آنها و غیره می باشد که همه این عوامل در هنگام بارندگی باعث بروز مشکلات زیادی برای شهر و شهروندان می شود که هر بار نه تنها مردم رعایت کردن برخی مسائل همچون نریختن زباله و غیره را از یاد می برند بلکه مسئولین امر هم فراموش می کنند که باید چاره ای اساسی برای رفع این مشکل قبل از وقوع بارندگی دیگری را در دستور کار خود قرار دهند.
هم اکنون نیز اهالی خابان ابوذر از مسئوین امر تقاضای رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارند که بر این اساس خبرنگار ما بر آن شد تا با مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان به گفت و گو بپردازد که در ادامه می خوانید.
سید مجید طباطبایی در خصوص پاکسازی معابر شهری از خاک هایی که توسط آب در سطح خیابان های شهر آورده شده است، اظهار داشت: کار جمع آوری و پاکسازی را از خیابان های اصلی و پرتردد شهر شروع کرده ایم.
وی گفت: ستاد پاکسازی برای رفع این مشکلات راه اندازی شده است، به این صورت که کارگرها علاوه بر کار روتین روزانه خود باید در یک مکان بصورت گروه گروه جمع شوند و اقدام به پاکسازی خیابان ها و معابر شهری کنند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه پاکسازی خیابان 16 متری ابوذر در برنامه کاری روز بعد آنان گنجانده شده است، بیان کرد: ستاد پاکسازی معابر کار خود را از خیابان های اصلی شروع کرده و هم اکنون در خیابان های فرعی مشغول به فعالیت است.

در پایان باید گفت که اگر مسئولین شهر برای رفع این مشکلات اقدامی نکنند، این مشکلات جدی تر می شود که در این زمینه لایروبی مسیل رودخانه، جوی های آب و استاندارد سازی معابر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر استاندارد می تواند راهگشای رفع این معضلات در کلان شهری همچون زاهدان باشد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark