کد مطلب: 57029
 
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد:
کاهش 12 درصدی تلفات جاده ای در سال97/حضور پلیس در 80محور مواصلاتی سیستان و بلوچستان
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 97 براساس آمار ثبت شده، شاهد کاهش 12درصدی تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
 
به گزارش زاهدنیوز، سردار احمدطاهری در مراسم رزمایش مشترک ترافیکی طرح نوروزی و آغاز طرح امداد و نجات نوروزی در سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه بیشترین جاده ها را در این استان داریم، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته امسال شاهد کاهش 12 درصدی تلفات و حوادث جاده ای بودیم که این آمار نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در 30کیلومتر ورودی شهرهای استان رخ داده است، افزود: پلیس اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و در نقاط حادثه‌خیز با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، نصب علائم هشدار دهنده در این نقاط اجرا شده است.

وی از مسافران و میهمانان نوروزی خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شد و گفت: پلیس، آمادگی حضور به موقع در صحنه ها را دارد، همچنین امسال اقدام به افزایش 15درصدی تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی کرده ایم تا شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.

وی با اشاره به اینکه در 80 محور مواصلاتی استان نیروهای پلیس مستقر هستند، ابراز امیدواری کرد در سال 98 نسبت به سال گذشته اقدامات بهتری ارائه شود و شاهد کاهش اتفاقات ناگوار باشیم.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این مراسم با بیان اینکه این سازمان هم مانند سایر دستگاه ها برنامه های خود را به صورت ویژه برای طرح نوروزی اجرا می کند، افزود: بسیاری از هموطنان با ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا می شوند که در این راستا امسال با توجه به برنامه‌های موجود هیچگونه کمبودی در این بخش نخواهیم داشت.

علی خانقائی ادامه داد: نظارت های ویژه ای بر این ناوگان با همکاری پلیس راه انجام می شود و امیدواریم همان طور که تاکنون اقدامات نتیجه مثبتی داده در طول طرح نوروزی نیز شاهد کاهش الان باشیم.

وی در ادامه هدف این سازمان را رضایتمندی مردم و ایمنی در جاده ها عنوان کرد و گفت: با همکاری پلیس راه، سعی شده تا از وقوع حوادث جاده ای پیشگیری کنیم، راهداری در کنار سایر دستگاه‌های عضو ستاد در این مدت به صورت شبانه روزی حضور دارد به گونه ای که در آستانه سال جدید اقدام به اصلاح شیب راه ها، تجدید خط کشی ها و نصب علائم شده است.

خانقائی علت عمده تصادفات را سرعت غیرمجاز دانست و افزود: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می توان از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

جلال زایی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در این مراسم از برپایی بیش از یکصد نوروزگاه در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: برای دومین سال متوالی از ظرفیت سران و طوایف قبایل برای برپایی سیاه چادر در مبادی ورودی شهرها استفاده شده که این مهم احساس امنیت و ارامش را در مسافران تقویت می کند.

به گفته این مسئول، سال گذشته شاهد افزایش یازده درصدی ورود گردشگر و مسافر در استان بوده ایم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark