کد مطلب: 55805
 
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:
بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در کمیسیون عمران/ دولت اعتبار لازم برای نگهداری راه ها را نمی دهد
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از باز شدن مجلس شورای اسلامی، حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر استان هرمزگان در کمیسیون عمران مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار خواهد گرفت.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
 
به گزارش زاهدنیوز، علیم یارمحمدی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: در سوانح جاده ای سه عامل انسانی، جاده و وسایل نقلیه وجود دارد که در سوانحی به مثل حادثه داراب باید هر سه عامل بررسی شود تا به علت دقیق آن واقعه دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: در 10تا15سال گذشته بیش از 28هزار کشته در سوانح جاده ای وجود داشته که این رقم با توجه به اقداماتی که توسط مسئولان مربوطه انجام گرفته به 15هزار و 700کشته در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: سوانح جاده ای در کشورهای دیگر پس از وقوع مستند سازی و بررسی می شوند و براین اساس به نتایج بسیار خوبی نیز دست پیدا کرده اند و از دوسال پیش با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم در ایران نیز مستند سازی از سوانح انجام می شود و براساس همین مستند سازی ها متوجه شدیم که 57درصد تصادفات مربوط به پراید بوده است و ابتدای امسال با حضور وزیر جلسه ای تشکیل و مقرر شد تا پراید از گردونه خودروهای کشور حذف شود.
وی با بیان این نکته که حوادثی به مثل حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر در استان هرمزگان و یا سربازان و غیره حوادثی تکان دهنده هستند تاکید کرد: پس از بازگشایی مجلس شورای اسلامی از مسئولان مربوطه در خواست می شود در کمیسیون حضور پیدا کرده و مستندات این حادثه نیز بررسی خواهد شد و علتی که قابل قبول و کارسناسی شده باشد مورد تائید این کمیسیون قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که خود سابقه فعالیت در حوزه راه و شهرسازی را دارم، بیان کرد: دولت های مختلف با آنکه هر روز بر تعداد خودروهای موجود در جامعه افزوده می شود، تلاش های بسیاری بر افزایش استاندارد سازی مسیرهای مواصلاتی و نوسازی ناوگان حمل و نقل و غیره در راستای کاهش تلفات انسانی را انجام داده اند و کاهش آمار کشته ها، خود نمایانگر این مدعا می باشد.
یارمحمدی در ادامه با اشاره به راه های موجود در کشور، اضافه کرد: راه ها در بخش های روستایی، فرعی، اصلی، آزاد راه و بزرگراه، هر کدام دارای تعریف خاص خود و مشخصات فنی می باشند و وضعیت راه های کشور روز به روز در حال بهبودی است اما در زمینه نگهداری از راه ها ضعیف هستیم و این موضوع با توجه به اینکه راه ها سرمایه عظیم کشور است، باعث نگرانی کارشناسان و مردم شده است.
وی گفت: دولت با توجه به مشکلات اعتباری که دارد، نمی تواند اعتباری قابل توجه برای ترمیم جاده ها تخصیص دهد و براین اساس جاده ها روز به روز درحال تخریب بیشتر هستند و باید برای نگهداری و ترمیم آنها اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
 
 
{DOC_FEEDBACK_FORM}