کد مطلب: 45301
 
به مناسبت هفته سلامت
زنگ سلامت در مدارس زاهدان نواخته شد
مراسم محوری نواختن زنگ سلامت به مناسب هفته سلامت همزمان با سراسر کشور با حضور مسوولان استانی در دبیرستان دخترانه ریحانه زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۸
زنگ سلامت در مدارس زاهدان نواخته شد
 
دکتر سید مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفتگو باخبرنگار زاهدانه با تبریک هفته سلامت درخصوص روزجهانی سلامت گفت: در جمهوری اسلامی ایران امر بهداشت همواره به عنوان یکی از مباحث مبنایی در مباحث توسعه مندی کشور مد نظر بوده است .برهمین منوال همه ساله هجدهم فروردین ماه مصادف با هفتم آوریل، به عنوان روز جهانی بهداشت با انتخاب شعار و موضوعی بهداشتی با هدف افزایش آگاهی مردم در مورد بهداشت و سلامت،در كشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود .
طباطبایی بیان کرد: شعار بین المللی انتخاب شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای هفته سلامت ایمنی غذا از مزرعه تاسفره است که علاوه برآن شعار ملی امسال نیز عزم ملی بردسترسی عادلانه به خدمات سلامت می باشد.
وی ادامه داد: مواد غذایی ناسالم باعث مرگ 2 میلیون نفر درسال می شوندکه عمده این تعداد را هم کودکان تشکیل می دهند. مواد غذایی حاوی باکتریهای مضر، ویروس ها، انگل ها و یا مواد شیمیایی هستند که باعث بروز بیش از 200 بیماری از اسهال گرفته تا سرطان هستند.
وی ازجمله برنامه های هفته سلامت را افتتاح نمایشگاه هفته سلامت با همکاری سایرسازمانها وپیاده روی روز جمعه عنوان کرد وافزود: یکی از برنامه های کاری امسال تحت عنوان 5 دقیقه سلامت می باشد به این صورت که با دراختیار گذاشتن فایل ها و پروفایلهای متنی ویژه دانشجویان ودانش آموزان به ارتقای سطح سلامت جامعه بیفزایند.
طباطبایی در پایان با توجه به مضرات تابش اشعه نورخورشید در استان به تمام افراد توصیه کرد که از عینک آفتابی، کلاهی که پوشش مناسبی برای صورت وسرداشته باشد ،همچنین از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند تا ازاین طریق شاهد کاهش سرطانهای پوستی وعوارض چشمی در استان باشیم.
انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark