کد مطلب: 30631
 
در صحن علنی مجلس
نوبخت: همه به روند فعلی هدفمندی یارانه‌ها معترضند
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به پیشنهاد جدید دولت و کمیسیون تلفیق، روند فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را نامطلوب عنوان کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
به گزارش زاهدانه،محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طی سخنانی در صحن مجلس با اشاره به ضرورت تصویب تبصره 21 هدفمندی گفت: استحضار داریم با عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اینکه یک بحث ماهوین داشته باشیم که یارانه‌های حامل‌های انرژی را در آن عدالت را رعایت کنیم و هر آن کسی که مصارف بیشتری می‌کند از یارانه بیشتری برخوردار شوند مجلس و دولت و اساسا نظام بر این عقیده است که هدفمندی یارانه‌ها باید صورت بگیرد.

وی افزود: آنچه در سال‌های اخیر گذشت حاکی از عدم اجرای کامل و دقیق قانون هدفمندی یارانه‌ها بود که آثار آن را هم دیدیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: استمرار این مسئله نه تنها آنچه که با عنوان کاهش یارانه‌ها و بازتوزیع آن صورت می‌گیرد و همچنین 11 هزار و 200 میلیارد تومان برداشت از خزانه و عدم توجه به تولید را به همراه می آورد و همه به آن معترض هستند آیا ما این وضع را یکسال دیگر ادامه بدهیم و یا شجاعانه برای اصلاح آن اقدام کنیم.

نوبخت گفت: آنچه مردم و نمایندگان دولت خواهان آن هستند ما با دقت و با انفاق آنچه که منابع عمومی و منافع کشور است را دنبال کنیم.

وی افزود: از آنجا که ما برای سال 1393 در حال تصمیم هستیم باید مشخص کنیم آیا این وضعیتی موجود قابل انتقاد افراد پرمصرف از یارانه‌های بیشتری استفاده می‌کنند ادامه پیدا کند و به بهداشت و درمان توجهی صورت نگیرد و یا اینها را اصلاح کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: آنچه که هم اکنون صورت گرفته است و این متن تهیه شده است بر این پایه است که ما آنچه از هدفمندی یارانه‌ها درآمدی کسب می‌شود در اختیار خانوار قرار بگیرد و بقیه آن را مطابق آن برای بهداشت سلامت و تولید و مشکلات درمانی کشور بهره بگیریم و 10 هزار میلیارد تومان آن را به تولید اختصاص دهیم.

این اتفاق در پیشنهاد موجود که اعضای کمیسیون تلفیق آن را تایید کرده‌اند می‌توان مشاهده کرد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : خبرگزاری فارس