کد مطلب: 40711
 
چرا ماهواره می بینیم (4) ؟
بر اساس نظر سنجی ها و بررسی های میدانی توسط مراجع معتبر عمده ترین دلایل استفاده از ماهواره در بین ایرانیان به شرح زیر است :
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۷
چرا ماهواره می بینیم (4) ؟
 
به گزارش زاهدانه ، به این مطالبی که می خوانید خودتان تامل کنید و تصمیم بگیرید :

بر اساس نظر سنجی ها و بررسی های میدانی توسط مراجع معتبر عمده ترین دلایل استفاده از ماهواره در بین ایرانیان 10 دلیل اصلی دارد که ما هر مورد را به طور جداگانه بررسی میکنیم.
موارد 1- جو زدگی ، 2- بیکاری  ، 3- اخبار سیاسی ، 4- لذت گرایی و دور بودن از فضای لذت معنوی و 5- تنوع موضوع  مورد بحث قرار گرفت و حال در ادامه می خوانیم :

6- شناخت تاریخ و فرهنگ اقوام و ملل جهان
اگر هدف واقعاً شناخت است باید بپذیریم که هیچ رسانه ای واقعیتهای تاریخی را بدون در نظر گرفتن منافع خود بیان نمی کند.
پس راه آن توسل به ماهواره نیست . توصیه می شود راه های زیر را هم امتحان کنید .
الف ) مسافرت و معاشرت با فرهنگهای مختلف
ب) مطالعه کتب و منابع علمی مستند از دیدگاه های متفاوت
ج) استفاده از فیلم و مستند و منابع چند رسانه ای
در این حوزه رسانه ملی نیز برنامه هایی در حد نیاز دارد.

7- فیلم ها و سریال های جذاب و جدید
فیلم برای انسان تصویر سازی و ارزش سازی می کند . در واقع فیلم باعث می شود مخاطب بدون آنکه متوجه باشد مفاهیمی در ذهنش ارزش یا ضد ارزش شود . فیلم ها و سریال های ماهواره ای علاوه بر انحرافات اخلاقی ، مخاطب خود را درگیر یک داستان می کند که خود به خود قدرت تعقل را از او می گیرد . در نتیجه زمانی که مخاطب با سیر داستان همراه می شود ، آنچه از قهرمان و شخصیتهای فیلم صادر می شود را  یک ارزش تلقیی می نماید. و به همین دلیل کمپانی های فیلم سازی صهیونیستی موضوع ، یا شخصیتها را به گونه ای طراحی می کنند که دارای انحراف اخلاقی یا ضد ارزشهای اسلامی بوده و معرف فرهنگ منحط غرب باشند .

سوال : آیا سرگرم شدن به فیلمها و سریالهای ماهواره ای با آثار و تبعات مخربی که در ذهن و چشم و نظام خانواده دارد ، شایسته شهروند فهیم ایرانی است ؟
ادامه دارد ...
Share/Save/Bookmark