کد مطلب: 57001
 
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان؛
مراسم تجلیل از فعالان کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان برگزار می شود
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: پنج شنبه هفته جاری، مراسم تجلیل از فعالان کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
 
به گزارش زاهدنیوز، حجت الاسلام مهدی پودینه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، پنج شنبه هفته جاری، مراسم تجلیل از فعالان کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در زاهدان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و 369کانون فرهنگی و هنری مساجد در سیستان و بلوچستان فعال می باشد که از این تعداد، 813کانون در حوزه مساجد اهل تشییع و 559کانون در حوزه مساجد اهل سنت دایر است.

وی با اشاره به اولویت داشتن تمرکز به کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در حوزه روستاها، اظهار کرد: در حال حاضر از کل مجموع کانونهای فعال، 891کانون در مناطق روستایی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 114 باب کتابخانه مخزن دار در استان با 32هزار و657جلد کتاب در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد فعال می باشند که از مجموع کل این کتابخانه ها 34واحد در حوزه روستایی و 80واحد در حوزه شهری به فعالیت می پردازند.

پودینه گفت: 470باب کتابخانه باز نیز توسط این نهاد در مساجد سیستان و بلوچستان فعال و راه اندازی شده که از این تعداد 372واحد در حوزه روستایی و98واحد در مناطق شهری ارائه خدمات می کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در کتابخانه های باز استان، 195هزار و 778جلد کتاب وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از طرح های بسیار خوبی که در کانون فرهنگی و هنری مساجد دنبال می شود، طرح تلاوت نور است که در آخرین دوره برگزار شده هزار و 300مسجد اهل تشییع و تسنن استان از آن بهره مند شدند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به ثبت نام تمامی اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سامانه ای که به منظور ساماندهی کانونها در سطح کشور راه اندازی شده، بیان کرد: سیستان و بلوچستان به ثبت 75هزار و 293عضو کانونهای فرهنگی و هنری خود در سطح مساجد به عنوان استان برتر کشور در این بخش شناخته شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : عصرهامون