کد مطلب: 57830
 
در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان مطرح شد؛
شرکت در انتخابات یک امر واجب است/ هر مادری نمی تواند در دامانش شهید بپروراند
امام جمعه موقت زاهدان گفت: هر کسی که شرایط قانونی حضور در انتخابات را دارد واجب شرعی است که در انتخابات شرکت کند یعنی خدای ناکرده اگر در انتخابات شرکت نکرد به یک امر واجب عمل نکرده است
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام سید خلیل حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با تشکر از مردم ولایت مدار استان برای حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: حضور معنادار مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال پیامهای مهمی به همراه داشت، مردمی که با تمام گرفتاری ها و مشکلات بازهم پای نظام و انقلاب ایستاده اند و مانندشان در هیچ کجای این کره خاکی یافت نمی شود.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: در اینگونه مراسمات همانگونه که رهبری معظم انقلاب هم فرموده اند حضور هر یک نفر هم تاثیرگذار است، چه در عرصه راهپیمایی و چه در عرصه انتخابات که دیدیم مردم ایران با حضور خود پیام های مهمی را به دشمنان رساندند.

وی ادامه داد: در طول این 41 سال همواره دشمنان تلاش کردند که شاید بتوانند حضور شما مردم را کمرنگ تر کنند اما شما گول تبلیغات را نخوردید و حضور شما این پیام را به دشمن داد که در شرایط حساس کنونی را خوب می فهمیم و پای اعتقادات و خون مقدس شهدایمان تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خونمان ایستاده ایم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دیگر پیام شما مردم به مسئولان نظام بود، گفت: پیام دیگر شما برای مسئولین بود تا قدر این مردم خوب و فهیم را بدانند و برای مرتفع شدن مشکلات ایران با تمام توان تلاش کنند و باید شما مسئولان در خدمت بیشتر به این مردم لحظه ای کوتاهی نکنید و قدردان باشید


وی ادامه داد: مسئولان باید از این فرصتی که خدای متعال به آنها داده که در خدمت این مردم باشند خوب استفاده کنند اما مهمترین پیام این حرکت توفنده شما مردم در راهپیمایی 22 بهمن به رهبر عزیز انقلاب است.

حسینی در ادامه بیان کرد: شما در این راهپیمایی این پیام را به رهبری دادید که ای رهبر عزیز شما تنها نیستید و ما مردم ایران پیر و جوان، زن و مرد، لحظه ای شما را تنها نخواهیم گذاشت و درواقع ما قدر شما را می دانیم و پشت سر شما و گوش به فرمانتان تا آخر ایستاده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های نظام پس از انقلاب اسلامی و مقایسه با دوران قبل از آن تصریح کرد: گرچه مقایسه پیشرفت های نظام با دوران طاغوت اصلا درست نیست اما مردم ما باید بدانند با وجود اینکه 8 سال جنگ ظالمانه به ما تحمیل شد اما کشور ما توانست امروز با قدرت در تمامی عرصه های اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... پیشرفت های بسیاری داشته باشد.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: پس از راهپیمایی 22 بهمن، مسئله ای که ما پیش رو داریم مسئله انتخابات است، البته ما ما در انتخابات کلام رهبر معظم انقلاب را داریم و همانطور که ایشان فرمودند شرکت در انتخابات هم تکلیف است و هم حق است.

وی ادامه داد: هر کسی که شرایط قانونی حضور در انتخابات را دارد واجب شرعی است که در انتخابات شرکت کند یعنی خدای ناکرده اگر در انتخابات شرکت نکرد به یک امر واجب عمل نکرده است و با وجود اینکه در این چند ماه اخیر دشمنان خیلی تلاش کردند تا شما مردم را از شرکت در انتخابات دل سرد کنند اما این وظیفه بر دوش همه ماست تا مانند همیشه در صحنه حاضر باشیم و افراد اصلح که توان بالایی داشته باشند و دیندار و معتقد به نظام باشند را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به تولد حضرت زهرا(س) و روز زن بیان کرد: زن مسلمان نقش بی‌بدیلی در جامعه اسلامی هم به عنوان مادر و هم به عنوان همسر بازی می کند و مادران در تربیت جامعه انسانی و شکل گیری شخصیت انسانی نقش بسیار مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ که می نگریم می بینیم مادران بزرگ هستند که می توانند در دامانشان امام حسین(ع) و دیگر امامان معصوم و همچنین شهدایی چون شهید بهشتی، شهید سلیمانی و دیگر شهدا را بپرورانند و تربیت کند و درواقع هر مادری نمی تواند شهید تربیت کند و این جایگاه مهم مادران و همسران در جامعه را به اثبات می رساند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark