کد مطلب: 61240
 
در گفت و گو با امام جمعه اهل سنت مطرح شد؛
شخصیت امام حسین (ع) محور وحدت وانسجام اسلامی بین مذاهب محتلف
مولوی عبدالله حسن زهی گفت: شخصیت امام حسین (ع) محور وحدت و انسجام اسلامی بین مذاهب مختلف و ایشان افتخار و مقتدای اهل سنت است و جایگاه ویژه ای دارند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۱
 
مولوی عبدالله حسن زهی، امام جمعه اهل سنت هامون در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: شخصیت امام حسین (ع) محور وحدت و انسجام اسلامی بین مذاهب مختلف و ایشان افتخار و مقتدای اهل سنت است و جایگاه ویژه ای دارند.

وی افزود: خداوند متعال برای اباعبدالله(ع) احترام و جایگاه ویژه ای قائل شده اند زیرا حفظ دین خداوند متعال با خون امام حسین(ع) انجام گرفته و بقای وحی و رسالت پیامبر با خون امام حسین (ع) احیا شده است.


مولوی حسن زهی تصریح کرد: اهل سنت برای امام حسین (ع) حرمت بالای دارند با توجه به احادیث و رهنمود های پیامبر اسلام (ص) ایشان محور وحدت و هم دلی بین مسلمانان جهان هستند.

امام جمعه اهل سنت تصریح کرد: امام حسین (ع) نماد سردار مردانگی، آزادی است و مربوط به همه جوامع انسان ها و در مرحله دوم متعلق به همه مسلمانان شیعه و سنی و محدود به مذهب خاصی نیستند یک تصور واقعی از آزادگی، وحدت و یکتا پرستی به هیچ مرزی و اقلیمی وابسته نیست.

وی گفت: باید از راه امام حسین (ع) و سیره آن پیش برد و خصوصیات حضرت را الگو خود قرار دهیم و تا قیامت این ایده برای ما مهم باشد.

وی افزود: امام حسین(ع) در بحث امر به معروف و نهی از منکر، پاسداری از دین و نماز به پا خواستند برای برگزاری این حرمت ها شهید شدند برپا نگهداشتن فضائل امر به معروف راه ایشان را ادامه می دهیم.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark