کد مطلب: 59090
 
وزیر راه در آیین در آغاز عمليات ريل گذاری راه آهن چابهار - زاهدان مطرح کرد؛
بهره برداری از 7 پروژه ریلی کشور تا پایان سال 99/به مشکلات شهر فرودگاهی چابهار رسیدگی و برای رفع آن تصمیم گیری می شود
محمد اسلامی گفت: هفت پروژه ریلی کشور که راه آهن چابهار – زاهدان مهم ترین آن است تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۱
 
به گزارش زاهدنیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین عملیات ریل گذاری پروژه راه آهن چابهار – زاهدان که پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء،نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي و تعدادی از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي انجام شد، بیان کرد: این طرح مهم ترین، راهبردی ترین و طولانی ترین پروژه ریلی کشور است که به طول 627 کیلومتر مسیر اصلی و 100 کیلومتر مسیر خطوط فرعی و ایستگاهی در دست احداث است.
 
وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام، وعده اصلی رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید این بود که پنج استان به شبکه ریلی کشور متصل شود که اتصال هر پنج استان در دولت دوازدهم برقرار شد و شاهد بهره برداری از این پروژه ها بودیم.
 
 
این مقام مسئول اضافه کرد: هفت پروژه ریلی کشور را در دست اقدام داریم که مهم ترین آن پروژه راه آهن چابهار – زاهدان است، ریل گذاری این طرح از سمت چابهار شروع شد، سه ماه قبل نیز ریل گذای مکانیزه از سمت زاهدان را آغاز کرده بودیم.

وی افزود: اواخر آبان ماه نیز راه آهن خواف – هرات که یکی از پروژه های بین المللی و ترانزیتی است، با حضور مقام های عالی ایران و افغانستان افتتاح می شود.
 

اسلامی تصریح کرد: این هفت پروژه راه آهن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و مجموع خطوط ریلی کشور که اول دولت یازدهم 10 هزار و هفتصد کیلومتر بود با خطوط فرعی به 16 هزار کیلومتر خواهد رسید که می توان گفت تحول بزرگی است در خطوط ریلی به وجود آمده است.

وی اذعان کرد: نکته مهمی که در حوزه ریلی اتفاق افتاده عضویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مشترک المنافع و تفاهم های چند جانبه ای است که با شرکت های راه آهن کشورهای مختلف منعقد شده که با تعرفه و شیوه نامه های واحد بتوانیم سهم ترانزیت ریلی خودمان را روزافزون افزایش دهیم و از این طریق راه آهن جمهوری اسلامی ایران از شرق تا غرب برای اتصال کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب سهم بیشتری را  بر عهده بگیرد.

وزیر راه در خصوص شهر فرودگاهی چابهار هم بیان کرد: شهر فرودگاهی چابهار یکی از پروژه های مصوب است، مشکلاتی که در خصوص این طرح بروز کرده در حال رسیدگی است، ابهامات و مشکلات متصور شده بود که رسیدگی و برای آن تصمیم گیری می شود.

گفتنی است؛ بازدید از  شهر جدید تیس، بازارچه جدید ریمدان در مرز ایران و پاکستان، پروژه پتروشیمی نگین مکران، اجرای طرح حاشیه نشینی مراد آباد غربی و پروژه های سازمان بنادر و دریانوردی، ترمینال کانتینری طرح توسعه بندر شهید بهشتی و سیلوی غلات ۱۰۰هزار تنی بندر شهید بهشتی، افتتاح بزرگراه‌های جدیدالاحداث ایرانشهر-خاش، زاهدان-بم، زاهدان-زابل، بازدید از پایانه مرزی میلک، جاده دسترسی به زون انرژی میل نادر و قطعات مختلف بزرگ راه زاهدان - زابل از مهمترین برنامه های سفر دو روزه وزیر راه و شهر سازی به سیستان وبلوچستان است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark