کد مطلب: 45627
 
برگزاری سمینار یک روزه‌ مدیران عامل سازمانهای تاکسیرانی استانهای شرق کشور در زاهدان
سمینار یک روزه‌ مدیران عامل سازمانهای تاکسیرانی شهرداری های استانهای شرقی کشور در زاهدان برگزار شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۰
برگزاری سمینار یک روزه‌ مدیران عامل سازمانهای تاکسیرانی استانهای شرق کشور در زاهدان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، در این سمینار که با حضور سرپرست اتحادیه‌ تاکسیرانی کشور و هیئت همراه و مدیران عامل سازمانهای تاکسیرانی شهرهای شرق کشور در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر زاهدان برگزار گردید و بر لزوم کاستن از مسائل و مشکلات پیش روی سازمانهای تاکسیرانی در جهت ارائه‌ی خدمات هر چه بهتر به شهروندان در کنار توجه به مسائل رفاهی رانندگان تاکید شد.
سرپرست اتحادیه‌ی تاکسیرانی کشور با اشاره به برخی از اقداماتی که می‌توان در راستای بهبود حمل و نقل شهری انجام داد گفت: وجود ناوگان فرسوده در حوزه‌ی تاکسیرانی معضلاتی را به همراه داشته که بایستی با توجه به قوانین موجود و البته با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مرتبط جهت نوسازی این ناوگان اقدام شود.
بهمن طبیبی رفتار سازی را مورد توجه قرار داد و افزود: فرهنگ سازی برای اجرای یک موضوع زمان زیادی را صرف می‌کند اما در کنار توجه به فرهنگ‌سازی بهتر است رفتار سازی مطابق با شرایط موجود را مد نظر قرار دهیم.
وی اظهار داشت: ارتقای شاخصهای خدمت رسانی به مردم و رانندگان بایستی همواره مورد توجه باشد اما این نکته را در نظر داشته باشیم که هر منطقه با توجه به شرایط حاکم بر آن دارای مشکلات خاصی است لذا بایستی بر همین اساس به حل مسائل بپردازیم.
وی هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی را مورد تاکید قرار داد وگفت: با هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی می‌توان تاکسی‌های فعال و غیر فعال را شناسایی کرد و در واقع با استفاده از فناوری ارتباطی و اطلاعاتی می‌توان در پیشبرد خدمات بهتر عمل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برخی از راه‌کارها و رویکردها در راستای رفع مشکلات حوزه‌ی حمل و نقل با تاکید بر همفکری و تعامل تمامی دستگاه‌ها تصریح کرد: موضوع حفظ منافع مردم و رانندگان از اهم امور اتحادیه تلقی می‌شود لذا باید با همکاری همه و ایجاد یک نگرشی جدید و گسترش تعامل بین تمامی دستگاه‌های مرتبط و همسو، به سمت تحقق اهداف و سیاستهای کلان این حوزه گام برداریم که البته از طریق برگزاری اینگونه نشست ها که انتقال تجربیات، تبادل نظرها و استفاده از خرد جمعی را در پی دارد قطعاً می‌توان در کاستن مشکلات و ارتقای خدمات به مردم و رانندگان اقدام کرد.
گفتنی است یک روز قبل از برگزاری این سمینار، سرپرست اتحادیه‌ی تاکسیرانی کشور و هیئت همراه وی نشستی صمیمانه با شهردار زاهدان داشتند که در این نشست شهردار زاهدان از حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از کلیدی ترین محورهای توسعه‌ی شهرها یاد کرد و گفت: تمامی شهرها باید به سمت توسعه‌ و تقویت حمل و نقل عمومی پیش بروند که در این میان تقویت شبکه‌ی ارتباطی و عمومی تاکسیرانی یکی از این امور است و زمانی ارزشمند خواهد بود که با سایر سیستمهای حمل و نقل عمومی یکپارچه شود.
دکتر سید مسلم سید الحسینی افزود: شهر زاهدان در حوزه‌ی حمل و نقل عمومی نیازمند توجه بیشتری است که باید با یک نگاه علمی‌تر و فنی‌تر به سمت ارتقای آن برویم که در این میان موضوع هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اقداماتی که شهرداری زاهدان در این عرصه آغاز کرده و همچنین توجیه اقتصادی این برنامه و رغبتی که بخش خصوصی جهت مشارکت با شهرداری در این زمینه از خود نشان داده است امیدواریم بتوانیم در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
Share/Save/Bookmark