کد مطلب: 44817
 
فیلم ضد ایرانی افتخار خرس طلایی رابردست گرفت
در جشنواره برلیناله یا همان جشنواره فیلم برلین که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره های اروپایی است ظاهرا هرساله به فیلم هایی که بیشترین سیاه نمایی از اوضاع کشور خود را نشان دهند جایزه اهدا می کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
فیلم ضد ایرانی افتخار خرس طلایی رابردست گرفت
 
به گزارش زاهدانه ،وبلاگ فراترازرویا نوشت : در جشنواره برلیناله یا همان جشنواره فیلم برلین که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره های اروپایی است ظاهرا هرساله به فیلم هایی که بیشترین سیاه نمایی از اوضاع کشور خود را نشان دهند جایزه اهدا می کند.

این جشنواره از آنجایی اهمیت پیدا کرده است که مجالی برای ظهور و بروز مخالفان یک دولت را فراهم کرده تا از این طریق به خیال خود زوایای نادیده گرفتن حقوق بشر در یک کشور را بیشتر نشان دهند و شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم برلین در حالی به کار خود پایان داد که جایزه خرس طلای بهترین فیلم این دوره از رقابت ها به فیلم سیاه «تاکسی» ساخته «جعفر پناهی» اعطاء شد.

«تاکسی» روایتی تلخ و سیاه از جامعه ایران را به تصویر می‌کشد که هر یک از شهروندان تهرانی (ایرانی) از هر طبقه ای به گونه ای در مشکلات غوطه ورند؛ که در این فیلم به شکل اغراق آمیز به این مشکلات پرداخته شده است.

پی نوشت: نکته اصلی در این میان این است که فضای سینمای ایران چرا باید تا حدی آزادباشد که یک محکوم امنیتی به راحتی می تواند فیلم بسازدودرهمچین جشنواره هایی شرکت کند

پس باید گفت نظارت برفیلم ها وجود ندارد وهیچ برخوردی با انان نمیشود این فیلم ها نه تنها واقعیات جامعه را منعکس نمی کند، بلکه تا حد زیادی بر اذهان بین المللی تأثیرات بدی نسبت به کشور گذاشته که عواقب آن نیز متوجه مردم خواهد بود.

این افراد با هزینه کردن از آبروی نظام جمهوری اسلامی و همچنین به قیمت اعمال فشار های بیشتر علیه مردم ایران، خرس طلایی را در دست گرفته و به فیلم سازی خود افتخار می کنند.
Share/Save/Bookmark