کد مطلب: 40497
 
سازماندهی حدود 2 میلیون بسیجی در تهران/ 2 هزار پایگاه مقاومت/ سازمان رزم سپاه تهران در قالب 4 گردان
رئیس ستاد هفته بسیج در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری خود به تشریح برنامه‌های این ستاد برای هفته بسیج پرداخت.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
سازماندهی حدود 2 میلیون بسیجی در تهران/ 2 هزار پایگاه مقاومت/ سازمان رزم سپاه تهران در قالب 4 گردان
 
به گزارش زاهدانه ، سردار احمد ذوالقدر رئیس ستاد هفته بسیج در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری امروز با اشاره به دوراندیشی امام راحل در صدور فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی در ابتدای انقلاب اظهار داشت: امام راحل یازده ماه قبل از وقوع جنگ تحمیلی با صدور فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی دوراندیشی خود را نسبت به خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کند، نشان داد.   
 
وی با بیان این که مبدأ شکل‌گیری بسیج مساجد بوده‌اند، افزود: مکتب پویا و نیرومند بسیج در پادگان و اردوگاه‌ها شکل نگرفت بلکه در مساجد شکل گرفت و این امر گواهی بر پیوند میان مکتب پویای بسیج و آموزه‌های دینی است.
 
سردار ذوالقدر با اشاره به فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف بیان داشت: بسیج از بدو تأسیس در حوزه‌های امنیت داخلی، سازندگی و آبادانی، فرهنگ و امداد و نجات، فعالیت و حضور مفید داشته است.  

جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به پیشتازی بسیج در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: ما در تهران یک میلیون و 982 هزار و 848 نفر به عنوان بسیجی داریم و این مقدار آمار ثبت شده ما است و می‌توانیم بگوییم که نزدیک به 2 میلیون نفر در حوزه‌های مقاومت بسیج سازماندهی شده‌اند.
 
سردار ذوالقدر با بیان این که حدود 60 درصد از بسیجیان تهران را برادران و 40 درصد را خواهران تشکیل می‌دهند، افزود: اداره این نیروها تنها برعهده سپاه نیست بلکه در شوراهای پایگاه مقاومت افرادی غیرکادری مسئولیت اداره نیروهای بسیجی را بر عهده دارند.   
 
وی با بیان این که 224 هزار و 673 نفر در دوران دفاع مقدس از حوزه سپاه تهران به جبهه‌ها اعزام شدند، اظهار داشت: البته این تعداد افرادی هستند که پرونده اعزام داشتند و تعداد بسیاری نیز با مجوز سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط از تهران به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند.   
 
جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به 2 هزار پایگاه مقاومت بسیج در تهران بزرگ بیان داشت: ما از این 2 هزار نقطه به عنوان سکوی فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی استفاده می‌کنیم.   
 
سردار ذوالقدر در ادامه گریزی به سازمان‌های رزم سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ زد و گفت: به تناسب تهدیداتی که می‌شود فعالیت‌های سازمان رزم ما نیز در قالب گردان‌های عاشورا، الزهرا(س)، بیت‌المقدس و کوثر(س) سازماندهی می‌شود.   
 
Share/Save/Bookmark