کد مطلب: 46077
 
دستیابی به رشد مطلوب سرمایه گذاری از سیاست های کلی بخش صنعت است
معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت استان از راه اندازی مجدد 22 واحد صنعتی که سال گذشته به صورت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده خبر داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
 
جواد میر در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اعلام این خبر اظهار داشت: سیستان وبلوچستان از لحاظ صنعتی در گروه استان های توسعه نیافته قرار دارد که با اقدامات صورت پذیرفته و سیاستهای کلی این بخش و ایجاد زیرساختها و ایجاد صنایع ما در، رفع مشکلات واحدهای صنعتی و توجه ویژه دولت در بخش صنعت شرایط را به جهت سرمایه گذاری مناسب نموده است.
میر افزود: منابع دریایی و شیلات و صنعت کشتی، شناور و لنج سازی جنوب استان، کارخانجات متعدد تن ماهی در جنوب استان از دیگر امکانات توسعه صنعتی است که می تواند زمینه ساز ایجاد صنایع شیمیایی و صنایع دریایی به شمار آید.
وی بیان کرد: منابع معدنی از جمله قابلیت های توسعه صنعت است و بسیاری از معادن می توانند عملکرد فرامنطقه ای داشته و منبع خوبی جهت تولید مصالح ساختمانی نیز باشد که این رشته صنعتی علاوه بر اشتغالزایی در افزایش درآمد منطقه تاثیر بسزایی دارد.
میر ادامه داد: وجود نخلستان های متعدد خرما، وجود باغهای پرورش موز و انبه، مجاورت با آبهای آزاد و ... از جمله مزیتهای نسبی و قابلیتهای منطقه جهت احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و بسته بندی کشاورزی و باغداری می باشند.
وی به اقدامات و سیاست های کلی در خصوص بخش صنعت اشاره کرد و گفت: دستیابی به رشد مطلوب سرمایه گذاری صنعتی ،انتخاب فرایندهای صنعتی دانش محور ،افزایش توان رقابت پذیری ،افزایش بهره وری عوامل تولید بویژه نیروی کار و سرمایه ،ارتقا سطح فناوری صنایع و دستیابی به فناوری های پیشرفته و راهبردی ،بهره گیری از مزیت های نسبی موجود ،رشد مستمر صادرات کالا و خدمات صنعتی ،ایجاد خوشه های صنعتی از طریق تقویت صنایع کوچک و متوسط و پیوند آنها با صنایع بزرگ بمنظور هم افزایی صنعت و ارتقا توان رقابتی (خوشه صنایع شیلات چابهار) از جمله سیاستهای کلی در بخش صنعت استان به شمار می آید.
معاون امور صنایع سازمان صنعت،معدن و تجارت به فرصتهای اشتغالزایی در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: وجود ظرفیت های خالی تولید در واحدهای صنعتی موجود ،امکان توسعه واحدهای موجود ،تکمیل طرحهای نیمه تمام ،اجرای طرحهای جدید صنعتی ،راه اندازی مجدد واحدهای متوقف از جمله برنامه هایی است که پیگیری شده و موجبات ایجاد فرصتهای اشتغال را بوجود خواهد آورد.
وی گفت: بر اساس همین سیاستها در سال گذشته 22 واحد صنعتی که به صورت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده بودند مجدداً راه اندازی و تعداد 257 نفر مشغول به کار گردیدند.
میر در ادامه گفت: سال گذشته انواع سیمان، پودر لباسشویی، بیسکویت، نوشابه، انواع لوله های پلیمر و پلی اتیلن، کنسرو ماهی، سموم دفع آفات کشاورزی که در واحدهای صنعتی استان تولید شده به ارزش بیش از 112 میلیون دلار به کشورهایی از جمله پاکستان، افغانستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، جمهوری آذربایجان، برخی کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیای میانه صادر که این میزان صادرات نسبت به سال 92، رشد بیش از 40 درصدی را نشان می دهد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark