کد مطلب: 50586
 
پیشتازی زنان کشور در امور وقف و خیریه/ از وقف 5 میلیاردی بانوی سیستانی تا زمین جوان اهل سنت برای زائرین ائمه
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زنان کشور در امور وقف و خیریه پیشتاز هستند، گفت: یک بانوی سیستان املاکی به ارزش 5 میلیارد تومان در زاهدان وقف کرده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۳
پیشتازی زنان کشور در امور وقف و خیریه/ از وقف 5 میلیاردی بانوی سیستانی تا زمین جوان اهل سنت برای زائرین ائمه
 
به گزارش زاهدانه، حجت الاسلام اسماعیل تدینی در بازدید از دفتر پایگاه خبری عصرهامون با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در بحث وقف مسجد محور است، اظهار داشت:  اطلاع رسانی در بحث وقف در استان به درستی صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه 50 درصد پیشرفت اقتصادی جامعه بر دوش وقف است، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه در پیشبرد اهداف اقتصاد جامعه نقش بزرگی دارند که متاسفانه این حق در سیستان و بلوچستان به درستی ادا نشده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از اهالی رسانه تقاضا دارم در بحث وقف و تبلیغ آن همکاری لازم را با اوقاف داشته باشند، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان در سال 93 و 94 در وقف پیشتاز بوده  که در 2 ماهه اول امسال نیز 33 وقف جدید در استان انجام شده است.

وقف تنها مختص به اغنیاء نیست
وی با بیان اینکه اگر وقف و امور خیر در کشور تقویت و اطلاع رسانی شود بسیاری از مشکلات استان و کشور حل می شود، ادامه داد: در سایر استان ها این اطلاع رسانی قوی صورت گرفته به طوری که شهروندان استان که در سایر استان ها زندگی می کنند با اداره اوقاف تماس و زمین های خود در شهرهای استان را برای انجام پیشرفت استان وقف می کنند.
حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه یک دستگاه ولی امری است، گفت:  شهروندان نباید در این دستگاه دغدغه ای برای وقف داشته باشند باید اعتماد به جامعه برگردد.
وی با بیان اینکه در سال جدید بازدید از موقوفات در دستور کار مدیران اوقاف استان قرار گرفته است، افزود: پس از بازدیدی که در برخی موقوفات صورت گرفت مشخص شد که برخی از موقوفات قبلی توسط برخی افراد تصرف شده که از طریق قضایی این اموال را پس گرفتیم.

اولین وقف مشارکتی دانش آموزی کشور در تبریز ثبت شده است
وی اغلب موقوفات استان را مسجد و حوزه علمیه خواندو افزود: در سایر استان ها در همه بخش ها وقف صورت می گیرد به طوری که حتی برای خرید عینک یک کودک هم وقف انجام شده است ولی در  استان سیستان و بلوچستان در زمینه درمان، ازدواج ، قرآن ، اشتغال زایی، تحصیل  و بسیاری موارد دیگر به وقف نیاز داریم  که همت شهروندان را در این زمینه می طلبد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه هر چیزی که خلاف شرع نباشد می تواند وقف شود، گفت: وقت تنها مختص به قشر یا افراد خاصی نیست بلکه حتی شهروندان می توانند یک خودکار و یا حتی یک جلد قرآن هم وقف نمایند.
حجت الاسلام تدینی اظهار داشت: در تبریز بچه های یک دبستان با جمع آوری پول یک آب سرد کن برای مدرسه خریداری کردند که اولین وقف مشارکتی دانش آموزی در کشور را به نام خود ثبت کردند اما در سیستان و بلوچستان برخی افراد عقیده دارند که این امر وظایف دولت است.

از وقف 5 میلیاردی بانوی سیستانی تا زمین جوان اهل سنت برای زائرین ائمه
وی با بیان اینکه فرهنگ وقف انحصارا مسجد محوری باید در استان شکسته شود ، گفت: ان شالله خیرین در این راستا قدم هایی بردارند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه بزرگترین وقف در استان مسجد است، عنوان کرد:  چندی پیش خاور زابلی بانوی سیستانی چندین ملک شامل زمین خانه مغازه و ماشین به ارزش 5 تا 6 میلیارد تومان وقف کرد که شیرین ترین وقف استان بوده است.
وی با بیان اینکه در ایرانشهر نیز یکی از اهالی اهل سنت اقدام به وقف یک زمین برای زائرین ائمه کرده اند که قابل تقدیر است، گفت: وقف یک چاه آب، 5 ساعت آب رایگان ، 66 نخل خرما برای فقرا و 4 ساعت آب نیز از جمله وقف‌های جالب در سیستان و بلوچستان هستند.
رسانه ها خوبی ها را در جامعه انعکاس دهند
حجت الاسلام تدینی بیان کرد: بانوان ایرانی در حال حاضر پیشتاز در امور خیر و اوقاف هستند که اکثر موقوفاتشان را ارثیه ها و مهریه آن ها تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه نوع استفاده از موقوفه را واقف مشخص می کند، گفت: مصالح دولت و ملت هیچ تغییری در وقف ایجاد نمی کند.
حجت الاسلام تدینی در پایان با بیان اینکه خوبی ها باید در جامعه انعکاس داده شود تا سایرین ترغیب شوند، گفت: خیرخواهی که باب شود همه چیز باب می شود لذا باید رسانه ها این حس را در جامعه با معرفی خوبی ها تحریک کنند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark