کد مطلب: 51486
 
فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان خبرداد
کشف6هزار داروی قاچاق و تاریخ گذشته در جنوب شرق/ از افزایش51 درصدی کشفیات در استان تا کشف 50 تن مواد مخدر در 5ماهه نخست سال
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف و منهدم شدن 6 هزار قلم انواع داروهای قاچاق کمیاب و تاریخ گذشته در سیستان وبلوچستان خبر داد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین رحیمی در آغازین لحظات مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در استان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 50 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد داشته است.

از کشت 13هزار تن مواد مخدر در افغانستان تا کشف ماهیانه 10 تن مواد در استان
وی با بیان اینکه ماهیانه به طور متوسط 10 تن مواد مخدر در استان کشف می شود، گفت: از آنجایی که اولویت نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر است در رسالت خود هیچ گونه تردیدی ندارد، لذا این میزان کشفیات نشان دهنده عزم جدی نیروی انتظامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه سالانه 13 هزار تن مواد مخدر از مزارع افغانستان کشت می شود، افزود: میزان کشت و برداشت مواد مخدر در افغانستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که سالی 2 بار در مزارع خود تریاک کشت می کنند.
وی با اشاره به ایجاد ایستگاه های 2 منظوره نیروی انتظامی در 10 ناحیه سطح شهر زاهدان ادامه داد: این طرح در آینده نزدیک به سایر شهرستان های استان نیز گسترش می یابد.

کاهش 88 درصدی جرائم در سیستان وبلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هدف از راه اندازی این ایستگاه ها را تعامل مردم با پلیس عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح نیازی نیست شهروندان به کلانتری ها یا راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.
وی با اشاره به کشف 88 درصدی جرائم از ابتدای سال تا کنون در استان، افزود: سرقت مسلحانه نیز 21 درصد کاهش داشته بطوری که امسال هیچ گونه سرقت مسلحانه تاثیر گذاری در استان نداشته ایم.
سردار رحیمی در پایان از کشف 6 هزار قلم انواع داروهای قاچاق کمیاب و تاریخ گذشته در استان خبر داد و گفت: این میزان داروی قاچاق برای توزیع در سطح بازار استان در نظر گرفته شده بود که با تلاش ماموران کشف و منهدم شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark