کد مطلب: 61151
 
در خطبه های نمازجمعه مطرح شد؛
قیام و نهضت کربلای حسینی (ع) مصداق بارز هدایت بشری است/ عملکرد دولت باید در زندگی مردم احساس شود
آیت الله مصطفی محامی گفت: قیام و نهضت کربلای حسینی یک صحنه است، هر کسی با نگاه به آن می تواند حق را از باطل تشخیص دهد و در واقع مصداق هدایت بشریت است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰
 
به گزارش زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی بیان کرد: مردان و زنان مومن و نمازگزار یکی از راه های تحصیل و حفظ تقوای الهی حرکت در مسیر رسالت، ولایت و پایداری در مسیر الهی است.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در حضور رئیس جمهور افزود: جدایی‌ها و عدم شناخت از یکدیگر زمینه سوء استفاده دشمن و تبلیغات منفی آن‌ها را فراهم می‌کند اما هر چه این تعاملات و جلسات مشترک بیشتر شود اتحاد و انسجام امت اسلامی نیز تقویت می‌ یابد.

آیت الله محامی تصریح کرد: اگر این‌گونه تعاملات، تعارفات و پشتیبانی‌ها صورت گیرد، زمینه ابراز وفاداری و مشارکت بیشتر این بزرگواران را در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم فراهم خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: علیرغم گزارش‌ها و آمار خوبی که ارائه می‌شود وضعیت مردم خوب نیست و باید تلاش شود تا مردم آمار و گزارش‌های خوبی که ارائه می‌شود را در زندگی خود احساس کنند زیرا تا به حال دولت‌های مختلف با هنرمندی گزارش‌های خوب ارائه دادند اما آنچه مردم در زندگی خود احساس می‌کردند با آمارهای ارائه شده متفاوت بود.

وی گفت: مناسبت های متعدی در پیش رو داریم 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، 16 مرداد روز تشکیل جهاد دانشگاهی و 17 مرداد ماه روز خبرنگار است.

وی افزود: نهم و 10 محرم تاسوعا و عاشورای حسینی و یازدهم محرم روز تجلیل از عصرا در پیش رو داریم.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: قیام و نهضت کربلای حسینی حسینی یک صحنه است، هر کسی با نگاه به آن می تواند حق را از باطل تشخیص دهد؛و در واقع مصداق هدایت بشریت است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark