کد مطلب: 60981
 
ژنرال آلمانی: نیروهای اوکراینی شانسی برای موفقیت در برابر ارتش روسیه ندارند
یک ژنرال بازنشسته ارتش آلمان گفت که موضوع سیطره روسیه بر دونباس مسئله چند روز و هفته است و نیروهای اوکراینی شانسی برای موفقیت در برابر ارتش روسیه ندارند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۶
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رولاند کاتر» ژنرال بازنشسته آلمانی معتقد است که نیروهای روسیه طی روزها یا هفته‌های آینده به طور کامل بر منطقه دونباس سیطره خواهند یافت.

وی که این سخنان را با نشریه «دی‌ولت» مطرح می‌کرد گفت: «این تصور را دارم که روسیه راهبردش را طی روزها و هفته‌های اخیر تغییر داده و نیروهایش را در دونباس متمرکز کرده است».

کاتر اضافه کرد: «نیروهای روسیه بر نیروهای اوکراینی برتری داشته و هیچ شانسی برای موفقیت اوکراینی‌ها وجود ندارد و موضوع سیطره نیروهای روسیه بر منطقه دونباس مسئله چند روز یا هفته است».

این ژنرال بازنشسته ارتش آلمان افزود: «روسیه تاکتیک‌های دقیقی را پیگیری می‌کند که نخست در سیطره بر منطقه دونباس نمایان شده تا پس از آن برای عملیات‌های بعدی آماده شود».

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark