کد مطلب: 55608
 
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس:
۵۰ هزار میلیارد تومان از درآمد دولت وارد بودجه عمومی کشور نمی شود
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت :در سال ۹۵ در آمد دولت از طرح هدفمندی یارانه ها ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده و در حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت شده اما در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از درآمد سالانه هدفمندی یارانه ها در بودجه عمومی دولت وارد نشده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
 

به گزارش زاهدانه به نقل از نسل فردا؛حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفتگوی اختصاصی با نسل فردا گفت: نزدیک به ۸۸ درصد از رشد اقتصادی که دولت مطرح می کند از طریق فروش نفت محقق شده است.

-بابایی-e1468222327734-660x330

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای نجات اقتصاد کشور

حاجی بابایی پیرامون شعار سال جدید و وظایف مسئولان مربوطه در این زمینه گفت : اقتصاد مقاومتی بعد از مطالعات عملی و کارشناسی عمیق با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط رهبر معظم انقلاب در قالب ۲۴ بند برای بهبود شرایط اقتصاد کشور ابلاغ شد و بی تردید سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای نجات اقتصاد کشور ما به شمار می رود.

وی در همین رابطه ادامه داد: رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی اولاً اعتقاد به اصل قضیه است که اقتصاد مقاومتی می تواند نجات دهنده ی اقتصاد کشور ما باشد و ثانیاً ورود شجاعانه به مقوله ی اجرای اقتصاد مقاومتی  و تحقق آن در تمام ابعاد است.

کشور اسیر رکود اقتصادی خطرناکی شده است

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه در سطح جامعه هیچ اثر و حرکتی برای خروج از رکود احساس نمی شود، اظهار کرد:چندسالی است که اقتصاد مقاومتی را پیش روی خود داریم اما به دلیل آنکه در رکود اقتصادی خطرناکی قرار گرفته ایم حرکت خاصی در زمینه ی اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته؛ رکود اقتصادی بیانگر آن است که مسیر مشخص و تعریف شده ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی باز نشده که ما بر اساس آن شکوفایی اقتصاد داشته باشیم و از رکود خارج شویم.

تاکنون سیاست های اقتصاد مقاومتی در بطن اقتصاد وارد نشده است

حاجی بابایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل کارساز برای تحول در اقتصاد کشور به شمار می رود، گفت:  چون سیاست ها و برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی در متن و بطن اقتصاد کشور وارد نشده است بنابراین نمی توانیم نتیجه ای از آن در داخل کشور شاهد باشیم.

۸۸درصد از رشد اقتصادی دولت از فروش نفت بدست آمده است

وی با بیان اینکه نوع بیان آمار و ارقام بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر دولت می گوید رشد اقتصادی کشور به عدد ۶.۶درصد رسیده است باید بررسی کنیم ببینیم این رقم رشد، از چه طریقی محقق شده است. وقتی بررسی صورت می گیرد می بینیم نزدیک به ۸۸درصد از این رشدی که آقایان تحت عنوان رشد اقتصادی کشور از آن یاد می کنند به فروش نفت مربوط می شود.

چرا رشدی که آقایان ادعا می کنند ایجاد شغل نکرده است

photo_۲۰۱۷-۰۴-۰۹_۰۲-۴۹-۵۰

نماینده ی ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی پیرامون ارقام رشد اقتصادی که از سوی برخی مسئولان اعلام می شود، گفت: مطمئناً این ارقام و اعدادی که برای رشد اقتصادی اعلام می کنند هیچ کدام در کشور شغل ایجاد نمی کند و چنانچه رشد اقتصادی کشور در تمام ابعاد افزایش پیدا کرده بود ما شاهد این حجم از بیکاری در سطح کشور نبودیم.

حاجی بابایی افزود: با همه ی این شرایط این شیوه ی فروش نفت نیز نتوانسته است حلال مشکلات اقتصادی داخل باشد.

نفت می تواند به اقتصاد کشور کمک کند

وی پیرامون شیوه تجویزشده از سوی سیاست های اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی می گوید نفت باید برود در پالایشگاه و صنایع پایین دستی، فرآوری شود و در این مسیر هزاران نفر به کار گرفته و شاغل شوند و از آن طرف کشور نیز از طریق عرضه ی همین محصولات فرآوری شده درآمد داشته باشد.

۸۷ هزار میلیارد تومان درآمد سالانه حاصل از هدفمندسازی یارانه ها

وی پیرامون شیوه تجویزشده از سوی سیاست های اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی می گوید نفت باید برود در پالایشگاه و صنایع پایین دستی، فرآوری شود و در این مسیر هزاران نفر به کار گرفته و شاغل شوند و از آن طرف کشور نیز از طریق عرضه ی همین محصولات فرآوری شده درآمد داشته باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه دولت سالانه چیزی در حدود۳۵هزار میلیارد تومان یارانه به مردم می پردازد، اظهار کرد: با نگاهی به این اعداد و در آمدها می توان نتیجه گرفت که حدود ۵۰هزار میلیارد تومان در سال از درآمد هدفمندسازی یارانه ها در مجموع عاید دولت می شود و از آن طرف این مبلغ وارد بودجه ی عمومی کشور نمی شود البته دولت می گوید این مبلغ در شرکت ها سرمایه گذاری شده است.

۵۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای یارانه ها وارد بودجه ی عمومی کشور نمی شود

وی با تاکید بر این موضوع که در حدود ۵۰هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای یارانه ها سالانه در بودجه ی عمومی دولت وارد نمی شود، اظهار کرد:نمی گوییم کسی از این پول سوء استفاده کرده،اما باید توجه داشت که وقتی دولت می گوید این پولی که از محل درآمد هدفمندی یارانه ها به دست آورده است را به خزانه ی واحد می ریزد؛ خطر این قضیه این است که ۵۰ هزارمیلیارد تومان از درآمد کشور به دور از چشم نماینده و سایرین سالانه در کشور هزینه می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه پیرامون اقدامات صورت گرفته برای برطرف کردن این خلا موجود گفت: در بودجه سال جاری علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال آن بودند که در این مقوله با دولت همراهی کنند و این کار را نیز کردند.

آیا واقعا شب پرداخت یارانه ها شب عزاست؟

حاجی بابایی افزود: بر اساس مستندات هدفمندی یارانه ها چیزی در حدود ۸۷هزارمیلیارد تومان در سال برای دولت درآمد دارد اما باز هم برخی مسئولین دولتی مدام اعتراض می کنند که شب پرداخت یارانه ها شب عزاست.

وی با بیان اینکه در شان مردم و نظام ما نیست که در زمان پرداخت حداقل حقوق مردم اینگونه صحبت کنیم، اظهار کرد: طبق قانون ۵۰ درصد از این درآمد باید به مردم تعلق گیرد، ۳۰ درصد این مبلغ باید در خدمت تولید کشور قرار گرفته و ۲۰ درصد مابقی این مبلغ نیز باید برای افزایش حقوق اقشار آسیب پذیر جامعه مصرف شود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۸۹ به مردم ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت شده است الان هم مبلغ یارانه ها همچنان ۴۵ هزار تومان است با این تفاوت که نسبت به سال ۸۹ که توزیع یارانه ها آغاز شد، قیمت حامل های انرژی چند برابر شده است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark