کد مطلب: 52548
 
امام جمعه زاهدان:
نباید در برابر استکبار زانو به زمین زد
امام جمعه زاهدان گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرتی برای استکبار ستیزی و مقابله با ظالمان است از اینرو نباید در برابر استکبار زانو به زمین زد زیرا در جامعه دینی پذیرش ظلم محکوم است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۰
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی در جلسه هم اندیشی نخبگان بسیجی دانش آموز با اشاره به اینکه پدیده بسیج پدیده نوظهوری نیست، اظهار داشت: واژه بسیج گرچه امروز در ادبیات جامعه راه پیدا کرد و مفاهیم فراوانی را از جمله مفهوم اعتقادی، اخلاق، فرهنگ و ایثار تداعی می کند لکن پدیده بسیج پدیده نوظهوری نیست و در قرآن کریم از آن به عنوان" ربی " یاد می شود.
وی گفت: مقابله با تاثیرات منفی فرهنگ بیگانه در یک جامعه دینی و ارزشی نیاز به شناخت و بصیرت دارد از اینرو برای دفاع از باورها باید تمام ظرفیت را پای کار آورد.
امام جمعه زاهدان افزود: واژه بسیج در جاهای مختلفی از جامعه بکار می رود اما این عنوان بسیج که بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، طلاب و غیره که روی آحاد جامعه به تناسب اقشار گوناگون مصرف می کنیم همان واژه " ربی" است.
وی با بیان اینکه بودن و ماندن در راه خدا به هزینه و فداکاری نیاز دارد، گفت: اگر کسی بخواهد از اندیشه بسیجی به درستی پاسداری کند باید هزینه ماندن این راه را پذیرا باشد.
امام جمعه زاهدان مقاومت و نپذیرفتن سستی، عدم پذیرش ضعف و عدم پذیرش فرهنگ بیگانه را از جمله شروط حفظ تفکر بسیجی عنوان کرد و ادامه داد: بدون قوت و قدرت تفکر بسیجی محافظت و پاسداری نمی شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: دنیای استکبار حمله نظامی با ایران را در تجربه گذشته خود موفق نمی داند زیرا در هشت سال دفاع مقدس همه اقشار، مردانه از انقلاب و ارزش ها دفاع کردند.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: اگر کسی به روش، منش و فرهنگ بیگانه تطبیق پیدا کند یعنی منفعل شده و اگر به فرهنگ بیگانه تطبیق پیدا کند قافیه را باخته است.
وی با بیان اینکه بسیجی نباید رنگ پذیر باشد، تصریح کرد: شما بسیجیان باید نسبت به دیگران در دفاع از آرمان ها جلوتر باشید.
وی ادامه داد: اگر فردی مدل بیگانه به خود بگیرد و از پوشش و آرایش بیگانه تداعی کند آن فرد نمی تواند بسیجی باشد حتی اگر شعار بسیجی سر دهد دروغگو است.
امام جمعه زاهدان در پایان با بیان اینکه بودن در یک عرصه نیازمند صبرو تحمل است، افزود: ایران اسلامی با محتوای دینی، انقلاب را به پیروزی رساند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark