کد مطلب: 61908
 
معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان:
فاز دوم پارک بانوان به کجا رسید؟
معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان از آخرین وضعیت پارک بانوان و روند اجرای فاز دوم آن خبر داد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۱
 
عباس یعقوبی نیا در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز با بیان اینکه پروژه پارک بانوان زاهدان یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های عمرانی استان است، بیان کرد: پارک بانوان شهر زاهدان در مساحت پنج هزار و ۲۰۰ متر در دوفاز در دست‌ساخت است که فاز اول آن به اتمام رسیده و در حال حاضر در تایم عصر مورداستفاده بانوان قرار گرفته است.

به گفته وی؛ آسفالت و کف‌سازی پیاده‌روهای فاز یک پارک بانوان به طور کامل انجام شده است.

به گفته یعقوبی؛ احداث سرویس بهداشتی، اتاق نگهبانی و احداث پارکینگ با هزینه ۱۶ میلیارد تومان در فاز یک به طور کامل انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات و تجهیزات در فاز دوم پارک بانوان اظهار کرد: احداث لاین دوچرخه در جوار آسفالت و همچنین احداث دیوار بوستان در چهار ضلع شمال، جنوب، شرق و غرب با زیربنای ۵۲ هزار مترمربع به طور کامل انجام شده است.

معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان تصریح کرد: احداث زمین‌های بازی برای کودکان که شامل چهار آیتم در نظر گرفته شده و باتوجه‌به مساحت سه زمین‌بازی برای کودکان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: زمین‌بازی به وسعت هزار مترمربع با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تور و طناب‌های خریداری شده و ظرف مدت هشت روز آینده نصب خواهد شد.

یعقوبی گفت: زمین‌بازی کودکان پلی استار با پوشش هزار مترمربع است و ۱۰۰ درصد کار انجام و نصب شد.

این مسئول تشریح کرد: زمین‌بازی کنار آلاچیق‌ها با مساحت ۶۰۰ مترمربع و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۰ روز آینده کار به اتمام می‌رسد.

وی افزود: احداث ۹۰ سکو نشیمن در فاز دوم پارک بانوان پیش‌بینی‌شده است که تعداد زیادی از آن انجام شده و سه آب‌نما شمالی و جنوبی احداث و حدود ۱۷۳ مترمربع را پوشش می‌دهد که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسئول؛ آب‌نما مرکزی و ضلع جنوبی کاشی‌کاری آن هنوز به اتمام نرسیده و مشکل اصلی بحث آب دادن بدنه‌اش بوده که ظرف هشت روز آینده شروع به کار خواهد شد.

یعقوبی اذعان کرد: تهیه شاخ گوزنی برای اطراف زمین ضلع جنوبی و غربی که به فضاهای باز دسترسی دارند خریداری شده و نصب آن مانده که از لحاظ حفاظت فیزیکی خیلی تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: ضلع شمالی ساختمان مهمان‌سرا یا خانه کارگر واقع در ضلع شرقی به خیابان انقلاب دسترسی دارد به شاخ گوزنی‌ها مجهز می‌شوند.

معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان بیان کرد: دوربین‌های مداربسته در مردادماه سال جاری تهیه و با اعتباری بالغ بر حدود یک میلیارد تومان خریداری شدند و باتوجه‌به اینکه مجوز خریداری دوربین‌های خارجی را نداریم، به‌زودی پیمانکار با اقلام ایرانی اقدامات نصب و راه‌اندازی را شروع خواهد کرد.

یعقوبی ادامه داد: نصب ۶ عدد پایه پرچم و ۲۵ پایه چراغ روشنایی و پارکی، خریداری و نصب مبلمان بوستان به طور کامل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب و خرید راهبر جهت ورودی و خروجی ماشین‌ها از درب اصلی با هزینه ۷۵ میلیون تومان که ۱۰۰ درصد کار انجام شده است.

به گفته یعقوبی؛ ۷۰۰ مترمربع پوشش فضای سبز در پارک انجام خواهد شد.

این مسئول گفت: احداث نمازخانه ۱۶ مترمربع با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث اتاق مادر و کودک که ۱۰۰ درصد کار انجام شده و فقط تجهیزات وسایل داخل باید خریداری شود.

وی بیان کرد: احداث زمین‌های بازی گلف، اسکیت، والیبال و تنیس حدود ۴۴۰ مترمربع با نقدینگی سازمان عمران که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یعقوبی گفت: برای اتمام پایان کار حدود ۵۸ میلیارد تومان نیاز مالی است که رفع‌شدن این موضوع افتتاح فاز دوم پارک بانوان قبل از عید نوروز به بهره‌برداری خواهد رسد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark