کد مطلب: 61278
 
در همایش تبیین نقش زنان در دفاع مقدس؛
زنان دفاع مقدس الگوی ناب بانوان امروز هستند
محمدرضا نخعی؛ فرمانده ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان گفت: زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و سازنده‌ای ایفا کردند و اگر همراهی و فداکاری آنان نبود، قطعاً ما در این نبرد به چنین پیروزی بزرگی دست نمی‌یافتیم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
 
به گزارش زاهدنیوز، محمدرضا نخعی، فرمانده ناحیه ویژه مقاومت بسیج زاهدان در همایش تبیین نقش زنان در دفاع مقدس بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت یاران اسلامی را تشکیل می دهند و میزان تاثیر جامعه بانوان و زنان در جوامع اسلامی بسیار بیشتر از جمعیت پنجاه درصد است.

وی افزود: در صدر اسلام جملاتی که پیامبر اسلام (ص) در خصوص نقش زنان و بانوان در جامعه اسلامی دارند و در ادامه ائمه اطهار، بزرگان و امامان زیباترین جملات و اثرگذارترین کلمات را در خصوص زنان عنوان می کنند.

نخعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص نقش زنان تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار هایی که با خانواده شهدا داشتند مادران شهدا را قوی تر از پدران عنوان کردند و این را یقین داریم بیشتر شهدا مادران قوی دارند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا و نقش ماندگار حضرت زینب (س) ادامه داد: در آن حادثه72 نفر شهید شدند اما خطبه حضرت زینب (س) در کاخ یزید اثر گذارتر و به مراتب بیشتر از خون شهدای دشت کربلا است و نهضت عاشورا را زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه مادران شهدا با تاسی از حضرت زینب (س) در دشت کربلا حماسه بزرگی را رقم زدند گفت: یک انسان چقدر باید بزرگ باشد که 9 فرزند خود را برای دفاع از نظام و انقلاب تقدیم کند و اعتقاد راسخی می خواهد که بعد از شهادت اولین، دومین و سومین و به ترتیب لباس رزم برای دفاع از میهن و نظام می پوشند.

نخعی گفت: مسائل اسلامی، دینی و نظام و انقلاب اعتقاد راسخ می خواهد و به گفته یکی از مادران شهدا که اگر من 10 فرزند می داشتم برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی تقدیم می کردم.

نخعی با اشاره به وظیفه خواهران در دفاع از انقلاب و نظام تشریح کرد: امروز جنگ مدل و شیوه آن تغییر کرده امروز جنگ نرم است و این شهدا رفتند برای ملت ما عزت خریدند و دفاع کردند، امروز در جنگ نرم نقش زنان و بانوان به مراتب نسبت به برادران پررنگ تر است.

این مقام مسئول بیان کرد: در جنگ نرم دشمن به دنبال حذف حیا و عفت زن مسلمان است و حجاب را نشانه گرفتند که شهدا می گویند سیاهی چادر شما از سرخی خونی ما نقش زیادی دارد.

نخعی ادامه داد: امروز به بهانه اتفاقات اخیر در جامعه اسلامی به خانم چادری تعرض می شود و چادر از سر بر میدارند، دشمن در ماهواره و فضای مجازی به شدت کار می کند و نقش زنان را در اغتشاشات پر رنگ می کنند.

فرمانده ناحیه زاهدان تصریح کرد: دشمن سناریو پخش کرده بود اما غافل از این که عده ای که شما میبینید در مقابل سیر جمعیت پایبند به قرآن و حجاب و دین دار هستند و عمده خواهران بانوان ما دین مدار هستند اما بخشی در جنگ نرم بازی خوردند غافل و نااگاه هستند.

وی گفت: تربیت نسل جوان که بارز ترین وظیفه مادر خانواده است باید در مقابل جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که علیه انقلاب اسلامی قرار دارد مقابله کنند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark