کد مطلب: 47058
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:
ادبیات وزیر اقتصاد اشتباه بود/ دولت به جای عزاداری، صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارد
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر بود دولت به طور صادقانه و شفاف مشکلات را برای مردم بازگو می کرد و از اینکه گروهی از دریافت رایانه حذف می شوند، سخن به میان می آورد نه اینکه بگوید شبی که یارانه پرداخت شود، شب عزای دولت است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
 
حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه شب هایی که قرار است یارانه پرداخت شود، شب عزای دولت است، اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه ها که از دولت قبل آغاز شد کارغیرکارشناسانه ای بود به این دلیل که دولت قبل، بدون اینکه درآمدحاصل از افزایش قیمت های حامل های انرژی را بسنجد، 50 درصد از آن را به یارانه ای که قرار شد به مردم اختصاص دهد در نظر گرفت.
وی افزود: این اقدام غیرکارشناسانه دولت قبل که به مردم وعده ماهانه 45 هزار و 500 تومان یارانه داده بود منجر شد سالانه 42هزار میلیارد تومان از درآمدها به مردم اختصاص یابد و این در صورتی بود که کل پولی که دولت از افزایش قیمت به دست آورد حدود هزار28 میلیارد تومان بود، از این رو برای برای تامین میزان پرداختی یارانه به مردم مجبور شد از منابع دیگر استفاده کند.
شهریاری در ادامه این مطلب گفت: تامین پول یارانه از منابع دیگر باعث شد صنعت و اشتغال بخوابد و دستگاه های دولتی مشکل پیدا کنند.
وی رویکرد دولت یازدهم را اجرای همان قانون عنوان کرد و افزود: پرداخت یارانه به مردم قطع نشد، اما باید کار کارشناسانه صورت بگیرد تا درآمد حاصل از افزایش قیمت ها مشخص شود وآن وقت این رایانه به افراد نیازمند جامعه مانند افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مستضعفین جامعه که درآمد پایین تری دارند، اختصاص پیدا کند.
شهریاری با اشاره به بار مالی سنگین پرداخت یارانه‌ها گفت: تاکنون با گذشت پنج ماه از سال دولت هرآنچه درآمد داشته به توزیع یارانه در بین مردم پرداخته است، از این رو واریز یارانه ها از این جهت یک مصیبت به حساب می آید که اجرای طرح های عمرانی و پروژه هایی همچون راه سازی، جاده وآب با مشکل مواجه شده وتحقق پیدا نمی کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادبیات بیان این موضوع از زبان وزیر اقتصاد گفت: بهتر بود دولت به طور صادقانه و شفاف مشکلات را برای مردم بازگو می کرد و از اینکه گروهی از دریافت رایانه حذف می شوند، سخن به میان می آورد نه اینکه بگوید شبی که یارانه پرداخت شود، شب عزای دولت است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark