کد مطلب: 61755
 
فرماندار زاهدان:
ولایت پذیری ویژگی برجسته مکتب حاج قاسم سلیمانی بود
ابوذر مهدی نخعی گفت: ولایت پذیری و ولایت مداری از ویژگی های برجسته مکتب حاج قاسم سلیمانی بود که این شهید والامقام ولایت پذیری را به همه اثبات کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۷
 
ابوذرمهدی نخعی، فرماندار زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شخصیت ایشان فراتر از زمان و مکان فعلی است روح بزرگی و اندیشه ای که داشتند، پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی در این مکتب به خوبی توانست تملز و شاگردی کند و درس بگیرد، روح فکر و اندیشه ایشان قرن ها و سال ها از زمان حال جلوتر بود شخصیتی که ایشان داشت مطابق آیات شریف قرآن بود.

فرماندار زاهدان تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به سعادت امت واحده اسلام می اندیشید، در بحث صیانت از حرم اهل بیت (ع)، دفاع از مقدسات تشیع و جهان اسلام و در مباحثی که فلسطین، یمن و جهان اسلام گرفتار است مربوط به تشیع نیست به همه جهان اسلام است.

نخعی ادامه داد: بعد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی که نگاه وحدت آفرینی نسبت به موضوعات جهان و امت اسلامی داشت، در محور مقاومت نقش آفرینی جدی می کرد از هر گوشه جهان اسلام کسانی که دل در گرو آزادی و آزادی خواهی و شهادت اسلام و جهان را داشتند پیرامون این مرد بزرگ جمع شدند و یاران ایشان از همه نقاط ایران و کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام مدیون شخصیت حاج قاسم سلیمانی است، گفت: دشمنان در محاسبات خودشان فکر می کردند که با ترور این شهید بزرگوار می توانند ایشان را از صفحه روزگار محو کنند و متوجه نبودند قاسم سلیمانی یک تفکر، مکتب و اندیشه بود، مکتبی که به آثار حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تملز کرده بود.

فرماندار زاهدان تشریح کرد: اندیشه حاج قاسم سلیمانی حذف شدنی و پاک شدنی نیست با شهادت و ترور این بزرگوار متوجه شدیم که جهان از شخصیت و شناخت ایشان بیشتر گسترش یافت.

نخعی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مهم ترین شئوق عاقبت به خیری را در فکر و اعتقاد از حکیم فرزانه ای که به عنوان رهبری امت اسلامی و رهبری ایران می دانست.

وی گفت: هر کسی که می خواهد در بعد شخصیتی، معنوی و اجتماعی در جهان اسلام سعادت مند شود و به هدف والامقام برسد حتما باید در مسیر ارادت و تبعیت از مقام معظم رهبری و آرمان های امام خمینی (ره) باشد.

فرماندار خاطر نشان کرد: بزرگترین روح این شهید والامقام در وصیت، مسیر و مکتب ولایت پذیری و بصیرت بود، حاج قاسم سلیمانی به ما عملی آموخت فقط در قالب جمله و نوشتار نبود در مقام عمل این ولایت پذیری را به همه اثبات کرد.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark