کد مطلب: 46455
 
بیماری که باعث بدبویی دهان میشود
یک متخصص جراحی لثه گفت: این اختلال در بیمارانی که مبتلا به انواع بیماری‌های کلیوی، کبدی، گوارشی، تنفسی و همچنین عفونت‌های لثه هستند بد‌بویی دهان می‌شوند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
به گزارش زاهدانه ،پیرامون دلایل بد‌بویی دهان گفت: عوامل سیستمیک مانند بیماری‌های گوارشی بر ایجاد بد‌بویی دهان در افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند و در ناحیه حلق، نای و سینوس‌ها با مشکل مواجه هستند بیشتر دیده می‌شود.
 
وی ادامه داد: ابتلا به انواع بیماری‌های کلیوی، کبدی و یا حتی بیماری قند‌خون در ایجاد بد‌بویی دهان موثر هستند.
 
این متخصص جراحی لثه با اشاره به عوامل ایجاد‌کننده بوی بد دهان که بستگی به حضور باکتری‌ها و پوسیدگی دندان‌ها دارد، تصریح کرد: این بیماری‌ها از جمله مهمترین و شایع‌ترین عوامل ایجادکننده‌ی این مشکل در افراد است.
 
وی ادامه داد: باکتری‌های متعددی در دهان افراد زندگی می‌کنند که با انجام فرآیند متابولیسم مواد‌غذایی عاملی برای ایجاد بوی بد دهان هستند.
 
یقینی تاکید کرد: بد‌بویی دهان در افرادی که توجه کمی به وضعیت روزانه دهان و دندان خود دارند و خوب مسواک نمی‌زنند شدیدتر است. چرا که در صورت عدم توجه به این مورد بقایای غذا بین دندان‌ها باقی مانده و باعث بوی بد دهان می‌شود.
 
وی تاکید کرد: استفاده از نخ دندان در برنامه روزانه توصیه می‌شود همچنین استفاده از مسواک‌های مخصوص شست و شوی زبان هم می‌تواند در کاهش بد‌بویی دهان تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
 
Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبر نگاران