کد مطلب: 45924
 
نیمی از کسانی که بیماریهای کلیه دارند، بی تحرک یا کم تحرک اند
تحقیقات نشان داد بیش از نیمی از مبتلایان به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی، تحرک بدنی ندارند و بسیاری از آن‌ها نیز یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
 
به گزارش زاهدانه، رحمان صداقت‌پیشه، فوق تخصص اورولوژی درگفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس آمارها از هر 10 نفر، دست کم یک نفر دچار بیماری کلیوی است، در حالیکه این آمار درچند سال گذشته یک نفر از هر 20 نفر جمعیت بوده است.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری‌های کلیوی، هشدار داد: در صورتیکه اقدام خاصی جهت پیشگیری از بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی صورت نگیرد، در آینده نزدیک این بیماری‌ها بسیار مشکل‌ساز خواهند شد.

صداقت‌پیشه با بیان اینکه مصرف زیاد موادقندی و نمک، بی‌تحرکی، چاقی، مصرف زیاد مسکن‌ها و همچنین روغن‌های جامد از عوامل اصلی گسترش بیماری‌های کلیه بوده است، تأکید کرد: بر اساس نتایج بررسی‌های اخیر بیش از 50 درصد مبتلایان به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی تحرک بدنی نداشته و بسیاری از آنها دچار مشکل چاقی و اضافه وزن هستند.

وی یادآور شد: بر طبق بررسی‌های فوق، در صورتیکه تحرک بدنی به اندازه کافی بوده و از چاقی و اضافه وزن پیشگیری شود، در آن صورت درصد بالایی از موارد بیماری‌های کلیوی پیشگیری و قابل کنترل می‌شوند.
Share/Save/Bookmark