کد مطلب: 56454
 
وزیر ارتباطات:زیرساخت های تلفن و اینترنت سیستان و بلوچستان متحول می شود/هر هفته موضوعات استان را پیگیری می کنیم
وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: بخش زیرساخت های اینترنت و تلفن در سیستان و بلوچستان بزودی متحول می شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۳
 
به گزارش زاهد نیوز،محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار افزود: پوشش تلفنی در تمام هزار و 400 کیلومتر جاده های سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان سالجاری برقرار می شود.
وی گفت: تا 10 روز آینده مشکل اینترنت مرز ریمدان چابهار مرتفع می شود تا شاهد تحول در این منطقه باشیم.
وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات اظهارداشت: ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان با ارتباطات می تواند توسعه پیدا کند و مشکلات بسیاری از مردم مرتفع شود.
آذری جهرمی گفت: 95 درصد از پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.
وی افزود: از مجموع پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان فقط پنج درصد دارای ارتباط کامل مخابراتی هستند و 34 درصد 2 سرویسه، 58 درصد تک سرویسه و 14 درصد هیچ گونه ارتباطی ندارند.
وی ادامه داد: تا پایان سالجاری این پنج درصد ارتباط به 25 درصد و برای 14 درصد فاقد ارتباط سیستان و بلوچستان نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد تا حداقل یک ارتباط داشته باشند.
وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت و محرومیت ها از امکانات بی بهره است و خدمات برای سرمایه گذاری در این استان باید فراهم شود.
وی اظهار داشت: دولت بیش از 450 میلیارد تومان و بخش خصوصی 132 میلیارد تومان در بخش ارتباطات در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کرده اند.
آذری جهرمی بیان کرد: سیستان و بلوچستان بیش از 9 هزار روستا دارد که هفت هزار و 100 روستا دارای سکنه و پنج هزار روستا بالای 20 خانوار دارد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان گذرگاه اتصال جمهوری اسلامی در حوزه دیتا به جامعه ارتباطی بین الملل است اما در شاخص های ارتباطی رتبه 31 را دارد که قابل قبول نیست.
وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: دکتر روحانی در ابتدای دولت دوازدهم تاکید ویژه ای بر توسعه و خدمات دهی ارتباطات داشتند که در این بین مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان این استان پیگیری های زیادی در این رابطه کردند.
وی بیان کرد: توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است که 750 کیلومتر فیبرنوری در سال جاری کار شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: میزان خرابی ها در سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت های مخابراتی بالاست و باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود تا قطعی ها برطرف شود.
وی با بیان اینکه برای 2 هزار و 215 روستا امکان خدمات تلفن ثابت فراهم شده است گفت: نام نویسی در این طرح قبل از هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز شده اما تا کنون تنها هزار نفر نام نویسی کردند.
آذری جهرمی افزود: حدود 330 دکل مخابراتی در سیستان و بلوچستان نوسازی و یا جدید ساخته شده تا پوشش خدمات پهن باند انجام دهد.
وی بر رینگ شدن شبکه فیبرنوری تاکید کرد و گفت: کمترین قطعی سبب مشکلات زیادی در برقراری ارتباط می شود.
وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات تصریح کرد: 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور در برنامه ششم توسعه به ارتباطات کامل تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت مناسب باید تجهیز شوند که بدین منظور برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از چهار هزار و700 کیلومتر جاده داریم که هزار و 400 کیلومترآن فاقد پوشش ارتباطی است.
آذری جهرمی اظهار داشت: جای تاسف است که جاده های سیستان و بلوچستان فاقد ارتباط باشند و نتوان حوادث از جمله تصادفات را اعلام کرد.
وی تصریح کرد: به طور هفتگی مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان را پیگیری خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم سیستان و بلوچستان با ریزگردها، تغییر اقلیم، توفان ها، گرد و خاک مواجه و در رنج و مصیبت هستند که نیاز است مسئولان همراهی بیشتری با این مردم داشته باشند.
وی بر پیگیری مطالبات از سوی مسئولان زیرمجموعه وزارت ارتباطات تاکید کرد و افزود: با فعالیت جهادی مشکلات سیستان و بلوچستان مرتفع خواهد شد./ایرنا
Share/Save/Bookmark