کد مطلب: 44484
 
معتاد به فست فود هستید؟ بخوانید
اعتیاد به مصرف فست فودها خطرات جدی را برای افراد به همراه دارد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۱
به گزارش زاهدانه ، دکتر میرمیران، متخصص تغذیه اظهار داشت: فست فودها، گوشت‌های فرآوری شده چون سوسیس، کالباس، هات داگ، همبرگرها، ناگت و... در الگوی غذایی روزانه هیچ جایگاهی ندارند. این مواد غذایی حتی برای افراد سالم نیز منع شده است. 
 
وی ادامه داد:‌ پنیرهای پرچرب باکیفیت پایین، ادویه جات و روغن‌های سرخ کردنی موجود در فست فودها هر کدام به نوعی سلامتی افراد را تهدید می‌کنند. این مواد غذایی مملو از چربی اشباع هستند که به سبب سرخ کردن عمیق در روغن‌ به اسیدهای چرب ترانس تبدیل می‌گردند و بیماری‌های مزمن غیر واگیردار و انواع سرطان‌ها را به بار می‌آورند. ادویه‌های مصرفی که باعث خوشمزه شدن فست فودها می‌شوند با ناراحتی‌های گوارشی و روده و همچنین آلرژی همراه هستند. 
 
گفتنی است پنیرهای به کار رفته باعث چربی خون، چاقی، تصلب شرایین، گرفتگی عروق و سکته می‌شوند. 
 
این متخصص تغذیه مصرف فست فودها را ماهی یکبار توصیه کرد و افزود:‌ بهتر است افراد مواد اولیه را تهیه کرده و آنها  را در منزل درست کنند که به لحاظ کیفیت و هزینه مناسب‌تر است. 
همچنین ضروری است والدین بیشتر وقت گذاشته و ساندویچ‌های سنتی چون فیله مرغ، تخم مرغ، نان و پنیر و گردو، نان و ارده و دیگر ساندویچ‌های خانگی را به همراه خیار، گوجه و جعفری تازه جایگزین فست فودها کنند. 
 
لازم است افراد معتاد به فست فودها مصرف هرچه بیشتر سبزی، سالاد، دوغ و ماست را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
 
 
 
انتهای پیام/  
Share/Save/Bookmark