کد مطلب: 48264
 
گفت و گوی زاهدانه با کارآفرین بسیجی در عرصه اقتصاد مقاومتی؛
سخنان رهبری انگیزه من برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی بود
یک کارآفرین بسیجی گفت: مردم ایران علاقه و عشق بی نظیری به مقام معظم رهبری دارند من هم بعنوان یک ایرانی وقتی سخن رهبر انقلاب را در خصوص اقتصاد مقاومتی از تلویزیون شنیدم در فکر فرو رفتم که خواستن توانستن است پس من هم می توانم به فرمایشات رهبر خود جامه عمل بپوشانم.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
 
به گزارش زاهدانه، اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد. از همین رو سپاه سلمان سیستان وبلوچستان و شرکت نگارنصردر این زمینه اقدامات زیادی را در راستای رفع محرومیت زدایی، ایجاد اشتغالزایی و کمک به رفع مشکلات معیشتی در استان انجام داده اند که نمونه بارز آن افتتاح یک هزارو 235 پروژه محرومیت زدایی و 3هزار و 300 پروژه اقتصاد مقاومتی در این خطه از کشور است.
تشکیل بسیج به فرمان امام راحل باعث شد تا مردم در تمامی صحنه ها حضوری فعال و گسترده داشته باشند و با همدلی و یکپارچگی پیروزی بزرگی همچون انقلاب اسلامی را رقم بزنند. در این میان جوانان بسیجی نیز در تمامی عرصه ها از کیان این مرز و بوم دفاع کردند و در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل و بعد از آن نیز در عرصه جنگ نرم توانسته اند تاکنون مقاومت و ایستادگی کنند و پیشرفت های زیادی را در عرصه های گوناگون بدست آورند.
از جمله اهداف اقصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف و استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات کشوراست که در این راستا به همت سپاه سلمان سیستان وبلوچستان و شرکت نگار نصر در این استان نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج افتتاح شد تا در آن کارآفرینان بسیجی اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی و بومی خود کنند.
در همین زمینه خبرنگار ما با حضور در این نمایشگاه با یک کارآفرین بسیجی به گفت و گو می پردازد که در ادامه می خوانید.
مرضیه اکبری کارآفرین در عرصه محصولات خانگی و ترشیجات است که در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مردم ایران علاقه و عشق بی نظیری به مقام معظم رهبری دارند من هم بعنوان یک ایرانی وقتی سخن رهبر انقلاب را در خصوص اقتصاد مقاومتی از تلویزیون شنیدم در فکر فرو رفتم که خواستن توانستن است پس من هم می توانم به فرمایشات رهبر خود جامه عمل بپوشانم.
وی گفت: در همین زمینه سخنان رهبر انقلاب چنان انگیزه و قدرتی به من داد که هم اکنون سه سال است که در عرصه اقتصاد مقاومتی آنهم در تولید محصولات خانگی و مواد خوراکی مانند ترشیجات فعالیت خود را آغاز کردم.
این کارآفرین بسیجی بیان کرد: در راستای تحقق اهدافم از طریق شرکت نگار نصر به مبلغ یکصد میلیون ريال تسهیلات دریافت کرده ام که باید بگویم این مهم انگیزه زیادی به کارآفرینان می دهد اما یک مشکل کوچک وجود دارد که آنهم شرایط سخت تسهیلات بانکی است.
وی برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی را در عرضه و فروش محصولات بومی ومحلی مهم عنوان کرد و ادامه داد: باید مکانی ثابت برای فروش و بازاریابی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد زیرا فروش محصولات خود باعث افزایش امید و انگیزه در بین این قشر از جامعه می شود.
اکبری از جمله مشکلات سد راه کارآفرینان را نبود کارخانه بسته بندی در استان عنوان کرد و گفت: نداشتن مکان برای ارائه محصولات و نداشتن برچسب بهداشتی از دیگر مشکلاتی است که کارآفرینان با آن مواجه هستند.
وی افزود: در این زمینه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری توانسته ام زمینه اشتغالزایی را برای چهار بانوی خانه دار نیز فراهم کنم و همچنین در امرار معاش خانواده خود نیز کمک شایانی داشته باشم.
این کارآفرین بسیجی در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای عدم وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش واردات از کشورهای بیگانه است از همین رو تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به معنای اجرای فرامین رهبری است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark