کد مطلب: 62024
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
تیم اقتصادی دولت قوی‌تر، هماهنگ‌تر و جدی‌تر عمل کند/ مقاومت ترکیبی راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمن
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن جنگ ترکیبی علیه ما به راه انداخته که برای مقابله در این جنگ باید مقاومت ترکیبی داشته باشیم.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه امروز زاهدان بیان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی توکل بر خداوند متعال، روزی خواستن از او و حفظ عزت و حرمت خودمان است.

امام جمعه زاهدان به قرائت و ترجمه فرازی از دعای مکارم اخلاق در صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: امام سجاد(ع) چندین فراز از دعای مکارم اخلاق را بر محور معیشت و اقتصاد مردم قرار داده است و این سلسله دعا‌ها نشان دهنده اهمیت اقتصاد و معیشت در زندگی انسان و تأمین سعادت دنیا و آخرت است.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: برای استجابت دعا نیازمند کار و تلاش هستیم و باید نگاه توحیدی خود را تقویت کرده و بدانیم همه کار‌ها در اختیار خداست و حاجت را از خداوند بخواهیم تا برکت داده و ما را به حاجت برساند
وی ادامه داد: برای زندگی مناسب، اقتصاد خوب و معیشت درست نیازمند تلاش همگانی مردم و مسئولان هستیم و هر کس در حیطه کاری خود باید برای گشایش در معیشت مردم تلاش کند.

امام جمعه زاهدان خواستار توجه بیشتر مسئولان به به مبانی و معارف اسلام شد و اذعان کرد: متأسفانه ما در کشور خود شاهد مشکلات اقتصادی و تنگنای معیشتی مردم هستیم که در این جهت همه باید تلاش کنند و مسئولان وظیفه بیشتری دارند و نیازمند تلاش، قدرت مدیریت و هماهنگی بیشتری هستیم و تیم اقتصادی دولت باید قوی‌تر، هماهنگ‌تر و جدی‌تر امور اقتصادی و معیشت مردم را دنبال کنند تا شاهد گشایش در زندگی مردم باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی مقاومت در راه دین و تلاش مضاعف در عرصه‌های مختلف زندگی برای رسیدن به هدف و پیروزی است.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به برکات ماه شعبان و تبریک اعیاد به بیان برخی مناسبت‌های پیش‌رو پرداخت و تشریح کرد: در هفته آینده با مناسبت‌های مختلفی از جمله سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، روز احسان و نیکوکاری، روز ترویج قرض الحسنه، روز جهانی مستضعفان و سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روبرو هستیم.

وی گفت: در دوره غیبت امام زمان(عج) و در انتظار ظهور هستیم که این دوره ویژگی‌های مختلفی دارد از جمله اینکه فتنه در این دوران فراوان است و کار دین داری سخت می‌شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: در طول دوران زندگی بشر همواره جبهه حق و باطل درگیر بودند و البته این حکمت خداوندی و زمینه‌ای برای امتحان ما انسان‌هاست که کدام جبهه را انتخاب می‌کنیم و مهم است که جبهه حق را به درستی تشخیص و در راه یاری دین خدا پایداری کنیم که طبق وعده الهی اگر خدا را یادی کنید او نیز شما را یاری و گام‌هایتان را استوار خواهد کرد و شما را به پیروزی خواهد رساند.

امام جمعه زاهدان اذعان کرد: در دوران کنونی هم درگیری بین جبهه حق و باطل وجود دارد و با یک جنگ ترکیبی و تمام عیار در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های اقتصادی، تبلیغاتی، نظامی، فرهنگی و نفود در مراکز مختلف روبرو هستیم و دشمن با تمام توان به دنبال ضربه زدن به ماست و مدل‌های مختلف را برای ضربه به ما امتحان کردند و اکنون همه تجربیات خود را تجمیع و جنگ ترکیبی تمام عیار را به راه انداخته‌اند و هر روز هم می‌بینیم که ضرباتی را ما وارد کرده و گاهی ضرباتی نیز به ما وارد می‌شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری روی اغتشاشات داخلی، تلاش برای نفوذ در فکر مردم، جاسوسی، تلاش برای ایجاد تورم و جنگ ارزی نمونه‌هایی از جنگ ترکیبی است و در مقابل این جنگ ترکیبی ما نیز باید برای یک مقاومت ترکیبی آماده باشیم.

آیت‌الله محامی افزود: اقتصاد مقاومتی، کنترل تورم و قیمت ارز، مقابله با مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدارس، نمونه‌هایی از آمادگی ما برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است که در این بین مسئولان وظیفه بیشتر دارند و باید در هر کدام از این مسائل تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی مصاحبه و سخنانی از مسئولان امر در رسانه ملی مشاهده می‌شود که تعجب‌آور است در حالی که باید با جدیت پیگیر و با مردم به طور شفاف سخن بگویند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در جنگ ترکیبی همه ما مسئول هستیم اما مهم این است که مسئولان با توکل به خدا به مردم و به خصوص جوانان اعتماد کنند زیرا هر جا مردم به صحنه آمدند پیروزی با ما بوده است و چنین چیزی را در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم.

وی گفت: همه خانواده‌ها و مسئولان در برابر جوانان مسئولیت دارند و باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و کارگشا و راهگشا باشند و ما باید زمینه حضور را برای جوانان آماده کنیم که قطعاً کار را پیش خواهند برد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: دل جوان صاف، روحش پاک و اهل انصاف است و حرف حق را می‌پذیرد و اگر بر صفحه پاک دل فرزندان خود حرف حق ننویسیم دشمن حرف باطل را می‌نشاند و جوان ما را منحرف می‌کند که نمونه‌هایی از آن را در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم.

آیت‌الله محامی به بیان گزارشی از سفر‌های شهرستانی و جلسات خود در مرکز کشور پرداخت و گفت: در سفر‌های شهرستانی با اقبال عمومی مردم از اقشار مختلف مواجه بودیم و از حضور گرم آن‌ها در عرصه‌های مختلف مانند راهپیمایی ۲۲بهمن تشکر کردیم.

وی افزود: در شهرستان‌ها خدمات فراوان نظام و ظرفیت‌های بیشتری که مورد استفاده قرار نگرفته مشاهده شد که برای رشد و توسعه بیشتر نیازمند مدیریت قوی، تیم هماهنگ، احساس مسئولیت و پیگیری بیشتر مسئولان در شهرستان، استان و مرکز کشور هستیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات موجود در شهرستان‌ها با همت و اتخاذ تدابیر در خود منطقه قابل حل خواهد بود و در گام بعد نیز باید در مرکز استان و کشور به مطالبه و پیگیری برای حل مشکلات بپردازیم.

وی گفت: مردم اتمام حجت کرده و پای کار بودند و حالا ما باید پاسخ مثبت به تقاضای آن‌ها بدهیم و توصیه ما به مردم در شهرستان‌ها این بود که دست از مطالبات جدی و منصفانه خود بر ندارند.

آیت‌الله محامی با اشاره به اجلاس نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی و اجلاس نمایندگان ولی‌فقیه در کل کشور افزود: در یک جلسه رئیس رسانه ملی حضور داشت که خدمتشان عرض کردیم برای رفع آسیب‌ها و ارتقاء جایگاه صدا و سیما در بین مردم باید زمینه انعکاس صدا‌های مختلف در چارچوب نظام را در صدا و سیما فراهم و اطلاع‌رسانی‌های صحیح، دقیق، شفاف و سریع داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تشریح کرد: در جلسه دیگر رئیس جمهور و وزیر صمت گزارش‌های خوبی از رشد و جهت‌گیری‌های اتفاق افتاده داشتند و بنده عرض کردم که نتیجه گزارش‌های خوب باید خود را در سفره و زندگی مردم نشان دهد.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: آنچه از این جلسات بدست آمد این بود که فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و زمینه‌های رشد وجود دارد اما متأسفانه کمتر توان استفاده از این فرصت‌ها را داریم و دولت باید تیم اقتصادی خود را قوی‌تر و هماهنگ‌تر کند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark